Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magnuss60t5
Har ett jobbigt problem, köpte en s60 t5 för någon månad sedan års modell 2005 som hade gått knappt 3800 mil. Körde tyvärr på en grävling för ett tag sedan, fick allt bytt på försäkringen. Dock har jag ett gnekande ljud fram i kupén. Sitter du på högersidan låter det från vänster och sitter du på vänster sida låter det från höger. låter nästan som det kommer inne ifrån panelen eller i motorrummet eller vid rutan. Ljudet uppkom efter kollisionen med grävlingen, någon som har någon aning om vad som låter/gnekar/knarrar?

Har ett till problem, vet inte kanske är fullkomligt normalt och har med hastighetsservon att göra och mitt four-c chassi.. när jag kör på grusväg väldigt sakt och det är lite håligt känns ratten väldigt glapp det nästan slår i den och glappar på något konstigt sätt. Kör du lite snabbare känns det inte alls likadant. och kör du asfalt känner du inget alls. Någon som har varit med om något liknande?

Tacksam för svar!!
Mvh Magnus :D
Användarvisningsbild
av greeeken
magnuss60t5 skrev:Har ett jobbigt problem, köpte en s60 t5 för någon månad sedan års modell 2005 som hade gått knappt 3800 mil. Körde tyvärr på en grävling för ett tag sedan, fick allt bytt på försäkringen. Dock har jag ett gnekande ljud fram i kupén. Sitter du på högersidan låter det från vänster och sitter du på vänster sida låter det från höger. låter nästan som det kommer inne ifrån panelen eller i motorrummet eller vid rutan. Ljudet uppkom efter kollisionen med grävlingen, någon som har någon aning om vad som låter/gnekar/knarrar?

Har ett till problem, vet inte kanske är fullkomligt normalt och har med hastighetsservon att göra och mitt four-c chassi.. när jag kör på grusväg väldigt sakt och det är lite håligt känns ratten väldigt glapp det nästan slår i den och glappar på något konstigt sätt. Kör du lite snabbare känns det inte alls likadant. och kör du asfalt känner du inget alls. Någon som har varit med om något liknande?

Tacksam för svar!!
Mvh Magnus :D

Varför inte bara gå tillbaka och säga att det tydligen inte blev helt fixat?
av Wulfman
Hej

Hade (har) liknande problem med mitt four-c chassi på min v70 t5. Beter sig lite underligt på hålig grusväg...den slår ganska mycket i bakvagnen på ett så man nästan tror att nåt skulle sitta löst.

Fick höra från volvo att detta är "normalt" beteende....tur att man inte kör så mycket på grusväg för annars är ju four-c helt underbart på asfalt. Bästa väghållning jag haft på en bil....
Varierande laddtryck Volvo 940

Axeln som går ner i avgashuset är det j[…]

Olika typer av växellådor

Till brorsans S60 T5 köpte jag ett kit fr&ari[…]

Volvo 440 Överhettar

Hej min 440 med renault motorn går varmt enl[…]

Värme i kupén laddhybrid

Är det så rakt av att elvärmaren e[…]