Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Warg
Hej på er!
Jag har kollat runt litegrann på forumet efter svar på den här frågan, men det verkar inte finnas någon tidigare tråd om det här så here goes:

Den tidigare ägaren till min Volvo S40 har haft någon sorts klistermärke i bakrutan (Svenska brukshundsklubben, Nordiska X40-klubben, Världshälsoorganisationen, Svenska Lottakåren eller någonting annat, vad vet jag?). I alla fall, det klistermärket var bortplockat när jag köpte den och jag har noterat att hälften av värmeslingorna i bakrutan inte fungerar längre. När jag tittar närmare ser jag att de är "bortskavda/-slitna" precis i det lilla runda område där klistermärket har suttit.

Nu till frågan:
Jag har för mig att det skall finnas någon sorts "penna" som man kan "fylla i" eventuella brott på värmeslingor i bakrutan. Var kan jag köpa en sådan? Finns det andra alternativ tro?
(och nej, att byta ut hela bakrutan är inte aktuellt)

Tack för ordet! 8)
Användarvisningsbild
av Warg
Tackar för detta.
Nu är färgen inköpt, 278 kronor kostade den pyttelilla burken med silverfärg.
:shock:

Jag har inatt varit ute och kladdat litegrann över området där det saknades eltråd, så nu på morgonen får vi se om det fungerar eller inte!
8)

Tack för tipset!
Användarvisningsbild
av Eddan
Funkade detta eller?
Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]

Renoverad differential till Volvo AWD. Passar f&o[…]

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]