- lör 20 dec 2008, 19:59
Hej,
Tycker min fungerar klockrent, har också en -05a. Är ju underbart när man blir nedstänkt av en mötande lastbil och den ger fullt spett innan man själv reagerat.
Den har dock problem vid 0gr om det t.ex. är stänker upp saltsörja från vägen, alltså sånt som inte går bort utan spolning. Då kan den ju gå bra länge innan den lyckats nöta bort skiten om man inte ger en dutt spolarvätska, detta problem finns ju dock på alla bilar utan automatisk spolning. Som du säger så är nog läge två och tre uppifrån de som har lagom känslighet, övriga lägen verkar överflödiga tyvärr.
Det jag stör mig på är ju att den måste aktiveras varje gång man startar bilen, borde ju alltid vara igång default så länge det är varmgrader, om default vid kallgrader skulle den sabba bladen medan man skrapar rutan hehe.
Ett tips som jag gjorde på senaste service var att stänga av funktionen som kopplar ihop fram och baktorkare om man har backväxeln i, jag menar hur många gånger har man inte tjockt med is på bakrutan och drar igång torkaren medan man backar och i samma sekund påminns man om misstaget då den ansträngda bakrutetorkaren kämpar sig loss från isen (kan ju inte vara bra). Varför kunde man inte styrt denna funktion på temperaturen, borde ju bara vara en enkel programmering tycker man..
/Micke
V70 -05, 140hk Automat