- fre 05 dec 2008, 00:36
#239294
(Har sökt men hittade ingen liknande tråd så jag skapar en ny).
Jo, det slumpade sig så att jag skulle in med bilen på service häromdagen och för ovanlighetens skull fick jag ett infall och skrev upp mätarställningen innan jag lämnade in bilen. Mycket riktigt. När jag sen senare den dagen hämtade ut bilen hade den gått nästan 15 km!!? :shock:
Första tänkte jag att de kanske hade testkört bilen av någon anledning men sen kunde jag inte låta bli att ringa till Bilia och fråga e x a k t vad dom hade gjort med bilen (utan att berätta om mitt egentliga problem/ärende). Den jag talade med gick igenom vad som gjordes och har i princip garanterat att det inte fanns någon som helst anledning att ens låta däcken rulla på maskin, ännu mindre testköra bilen, den dagen. Jag tackade för mig och sa inget mer om det, han var ändå inte chef där. Men nu är min fråga vad tusan skall jag göra?
Som jag ser det finns det 3 alternativ:
1. Jag ringer verkstadschefen och påtalar faktum och att jag verkligen inte är nöjd med vad som hänt - men gör ingen större grej av det hela. Jag brukar serva min bil där och jag vill ju gärna att mecken fortsätter att skruva åt bultarna när jag är där, inte lossar på dom... (ja, ni fattar)
2. Eller så ställer jag till med ett jävla liv och kräver tillbaka hela eller delar av kostnaden (tror det gick på 3.500 kr ungefär). Rätt skall vara rätt och det är ett j*vla oskick att nöjesköra kundernas bilar!
3. Eller så böjer jag mig framåt och tar skiten rakt upp i avgasröret - blundar och kör vidare som om inget hänt. Det vi gärna kallar för "den svenska" vägen. Eventuellt bara byta serviceverkstad kort och gott, men utan väsen.
Nå? Vad säger ni? Vad skulle ni göra (eller kanske t.o.m. har gjort)?
Har svårt att tro att jag är den första som drabbas av det här.
Jo, det slumpade sig så att jag skulle in med bilen på service häromdagen och för ovanlighetens skull fick jag ett infall och skrev upp mätarställningen innan jag lämnade in bilen. Mycket riktigt. När jag sen senare den dagen hämtade ut bilen hade den gått nästan 15 km!!? :shock:
Första tänkte jag att de kanske hade testkört bilen av någon anledning men sen kunde jag inte låta bli att ringa till Bilia och fråga e x a k t vad dom hade gjort med bilen (utan att berätta om mitt egentliga problem/ärende). Den jag talade med gick igenom vad som gjordes och har i princip garanterat att det inte fanns någon som helst anledning att ens låta däcken rulla på maskin, ännu mindre testköra bilen, den dagen. Jag tackade för mig och sa inget mer om det, han var ändå inte chef där. Men nu är min fråga vad tusan skall jag göra?
Som jag ser det finns det 3 alternativ:
1. Jag ringer verkstadschefen och påtalar faktum och att jag verkligen inte är nöjd med vad som hänt - men gör ingen större grej av det hela. Jag brukar serva min bil där och jag vill ju gärna att mecken fortsätter att skruva åt bultarna när jag är där, inte lossar på dom... (ja, ni fattar)
2. Eller så ställer jag till med ett jävla liv och kräver tillbaka hela eller delar av kostnaden (tror det gick på 3.500 kr ungefär). Rätt skall vara rätt och det är ett j*vla oskick att nöjesköra kundernas bilar!
3. Eller så böjer jag mig framåt och tar skiten rakt upp i avgasröret - blundar och kör vidare som om inget hänt. Det vi gärna kallar för "den svenska" vägen. Eventuellt bara byta serviceverkstad kort och gott, men utan väsen.
Nå? Vad säger ni? Vad skulle ni göra (eller kanske t.o.m. har gjort)?
Har svårt att tro att jag är den första som drabbas av det här.
Senast redigerad av 1 Fullgasheladagen, redigerad totalt 0 gånger.