Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magadog
En av de små kontakterna som sitter fast i bakrutan där antennen sitter har slitits loss och nu har "larmsystem -service erfordras" börjat lysa när bilen startas. Någon som har nåt tips om man kan limma fast denna kontakt igen och vad ska man isf använda för slags lim. Eller måste jag bita i det oerhört sura äpplet och helt enkelt byta hela rutan, som det absolut inte är något fel på.

Tacksam för svar!
Mattias, Östersund
Användarvisningsbild
av Funk
Det finns elektriskt ledande lim på bl.a ELFA som man kan använda...

/Thomas
Användarvisningsbild
av emwjsjo
Jag har provat med detta lim men ej fått det att sätta sig så bra.
Jag kopplade helt enkelt ihop dessa 2 kontakterna så försvann larmningen.

MAn får hoppas rörelse detektorn når bak i bilen med.
av durukan
Hej

Har haft samma problem med larmslingan. Var hos upplandsmotor och fick den limmat får 100:- Mer kostar det inte och tar inte längre än 5min. Har själv jobbat som bilmeck en gång i tiden. Så min tips? Åk in till närmaste upplandsmotor och be dem limma larmslingar. Billigt, och man slipper den irriterande varningsmeddelanden på displayen..

/Durukan
av magadog
Tack för svar!
Jag kollade upp det elektriskt ledande limmet på Elfa och det gick loss på 650 spänn inkl. frakt och moms så jag ringde en polare som jobbar som glasmästare. Hans patentlösning låg i en flaska helt vanligt locktite superlim vilket funkade hur bra som helst. Kanske inte håller i evigheter men iaf för stunden och han tog inte en spänn för det. Jag kunde lika gärna gjort det själv. Inuti plasthöljet sitter en metallring som liknar en vanlig tryckknapp från kläder. Ta ut den med en tång så blir det lite enklare att jobba med!

DIY!

Ja precis! Och visst är det väl kapslat[…]

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skalet[…]

Trasig taklucka

Håller med, men det känns såd&aum[…]

Kanske turbon som jävlas då?