Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Honke
Ännu mer frågor ang extraljus.
Har som sagt köpt volvos kablage till extraljusen. Vad bryter strömbrytaren/knappen inne i bilen? Jag har läst någonstans att knappen bryter - och att man har konstant + i kontaktstycket som är fördraget i bilen?!
Nu till en säkerligen väldigt dum fråga, eftersom jag vill kunna slå av/på positionsbelysningen i extraljusen med knappen i bilen. Kan jag då ta - från mellan fördragna kontaktstycket o relät (eftersom knappen bryter -) o sen plus från tex bilens parkeringsljus???

Eller hur ska jag koppla positionsljusen i extraljusen för att kunna tända/släcka dem via knappen i bilen??
lättaste du kan göra är att sätta en vippbrytare från kupén istället. tar du minus innefrån och styr/+ström från positionsljus. mvh Mange
Vill ju gärna sköta det med "volvoknappen" :wink: Men funkar inte min lösning med att utgå från bilens fördragna kablage o styra positionsljusen med minusen från bilens kablage o ta styrström från bilens parkeringsljus??
Låg batterinivå Volvo V60

Har precis bytt batteriet, efter någon vecka[…]

Före 2021 när det nya infotainmentsystem[…]

"Limp home mode" ?

/quote] ADM finns, det fylldes på för c[…]

Hej! Har en Volvo V60 -15 som har gått 18 […]