Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

CarMan skrev:Ja det är rätt ögglor du hittat.
sen förstod jag inte varför volvo handlaren skule få skäl för att du varit på en annan butik o köpt en stol som har förstora krockar (det är väll stoltilverkaren du ska gå på eller butiken du köpt stolen i)

95% av alla stolar har inga krockar alls ! man kör med band som har en ögla.

sen så ska du inte sätta fast stolen i stols skenorna, vilken man ser att många gör (ioförsig inte på så många volvo bilar)
förväxla inte detta med med att andvända ögglorna som fins på stolsskenorna
Jo för att jag upplyste om vilken stol jag hade till Volvo. Jag hade ingen anning att Volvo hade nått speciell som jag aldrig sett, det borde du upplyst om direkt!!!, och inte bara vilja sälja. Jäkligt intressant att Bilia tog den 10min innan de hittade dessa korkar jag var ute efter, hade aldrig hört fråga fick jag...Proffsigt!!.
Sen när man ringer till Upplands Motor, så när jag precis ska beställa så säger han. Sen måste du ta bort airbagen!. Jag har ingen svarade jag!.

Jaha, då har du ju dom redan!,

Jaha svarade jag efter ha suttit i telefon 30min...

Proffsigt Volvo! :lol:

Jag har aldrig sett en stol med krok, så 99% har väll inte det??

Akta visar i sin manual att man kan sätta dem i skenan. Att jag inte gjorde det var att dessa hade grader.
Jag har aldrig sett en stol med krok, så 99% har väll inte det??
Jag har haft 3 olika sorters stolar, alla har haft krokar eller karbinhakar... Och bara en var Volvostol.

/Thomas
Vet inte exakt hur den stolen ser ut. Men jag har fäst en stol genom att dra banden under stolsskenorna. Annars kan man göra som du gjorde, att dra dom genom ryggen och fästa bakom stolen. Nu med nyare bilar får man med krokar och kudde till instrumentpanelen om man beställer bilen med avstängningsbar airbag. Jag har inte satt fast öglorna dock, eftersom dom ändå är för små. Funkar perfekt att dra banden runt stolsskenorna.

Att dra dom under skenorna funkar givetvis bara med dom fästbanden som man fäster i bilen genom att "dra igenom sig själv". Svårt att förklara dock :wink:

Ja precis! Och visst är det väl kapslat[…]

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skalet[…]

Trasig taklucka

Håller med, men det känns såd&aum[…]

Kanske turbon som jävlas då?