Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Jag har precis tecknat en SBM Stöldskyddsmärkning. I den ingår:

- Två nyckelbrickor (Så att upphittaren bara kan lägga den i postlådan och så skickas den med hjälp av SMB hem till mig. På det viset slipper jag göra en ny.)
- Bilnyckelförsäkring 6 månader (Dom betalar upp till 5000 kr för att jag ska få en nya, kodade nycklar.)
- 5000 kr vid bilstöld, utöver min vanliga försäkring.
- Självriskreducering med 3000 kr vid annan skada (typ: inbrott, viltolycka, parkeringsskada, kollision)

Allt detta plus stöldmärkningspaketet. I det ingår: Märkning av alla rutor och dekaler som informerar att bilen är stöldmärkt. OBS! Alla rutorna blir märkta!

Med andra ord blir bilen mindre stöldbegärlig, jag behöver inte betala någon självrisk, dom ersätter alla nycklar och jag får 5000:- extra utöver min vanliga försäkring om min bil blir stulen.

Kostnad: 274 kr / helår (Alla avgifter inkluderade)

Ni når dem via deras hemsida;
http://www.sbmfordon.se

Via telefon;
042- 490 18 13

Via mejl;
[email protected]

Lycka till! För det är nog värt det i längden! :-)-)

/Christian

*EDIT: Nu stämmer länkarna :!:
Senast redigerad av 3 chrissofsweden, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Ja, du.. hur fick jag det priset? Dom skickade ett brev till mig med ett nybilserbjudande. :-)-)

Något bättre svar har jag inte. Men jag tycker det var en grymt vettig tjänst! Även om det skulle kosta några hundringar till.

Så just nu är min bil enormt j*kla försäkrad. Full av garantier och helförsäkringar, ingen självrisk, extra rehabiliteringsförsäkring och nycklarna är "gratis" om dom skulle tappas bort (inkl. omkodning).

Allt hos Volvia och SBM för ynka 2750:-/helår!!

That's the shit! :-)-)

/Christian
av J.F.S
Funk skrev:Till att börja med tar vi rätt webadress : http://www.sbmfordon.se/... Sedan undrar jag hur du fick det priset...

/Thomas

Har du Volvia är det billigare än så:

http://volvia.sbmfordon.se/
http://volvia.sbmfordon.se/produkter/sb ... rkning-bil

Själv har jag Volvia men missade detta då jag redan hade fått ett erbjudande från SBM i brevlådan som jag accepterat och då låg kostanden på 299kr.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Jag fick ett erbjudande från SBM idag med posten.

Vad jag funderar på är att en märkning av alla rutor är en så bra idé om någon från t.ex. Danmark, Norge eller Finland skulle vilja köpa bilen en gång i framtiden. Då kommer det svenska registreringsnumret vara registrerat för all framtid på alla rutor.
av 9070
Ja du StringerBell...

Den dagen, den sorgen. Tänk om bilen blir stulen här i Sverige, och den sen hittas i Finland, Danmark eller Norge. Då kanske det är lättare för dem att återlämna den till rätt person.

Om det är som så att du inte vill märka rutorna för att du eventuellt, kanske, möjligtvis skall sälja bilen till en Norrman, Finne eller Dansk så kanske du skall överväga att sälja till dem. Jag har märkt mina rutor, och känner mig därför lite säkrare ifall den skulle bli stulen.

9070
av judgewillow
SBM försäkringen är inte det du tror. I broschyren man får hemma när man köper en ny bil står att vid t.ex. skador orsakade i samband med vandalism att de betalar självrisken upp till 3000:- ! Man tror då att om skadans reparation skulle kosta 2999:- att man då skulle få just 2999:- men icke, man får ingenting om skadan inte överstiger 3000:-  Det så formulerade för att lura oss att ta en till synes fantastisk försäkring, alltså falsk reklam. Det intressanta är att jag ringde de och även anställda på företaget tror att det skulle betalas även om det understeg 3000:- Antingen det eller de ljuger i telefonen.
Min dotter råkade ut för vandalism på bilen. Skadans kostnad var c:a 2000:- Hon fick ingenting då just för att det inte var över 3000:- ! Det verkar som en uppmaningen att vi ska göra säker att skadan på ett eller annat sätt ska överstiga 3000:- om man nu vill få betalt...:) Nu vände jag mig till pressen som ska kolla saken och komma ut med en varning om bedräglig reklam förfarande...
av T-rex
judgewillow skrev:SBM försäkringen är inte det du tror. I broschyren man får hemma när man köper en ny bil står att vid t.ex. skador orsakade i samband med vandalism att de betalar självrisken upp till 3000:- ! Man tror då att om skadans reparation skulle kosta 2999:- att man då skulle få just 2999:- men icke, man får ingenting om skadan inte överstiger 3000:-  Det så formulerade för att lura oss att ta en till synes fantastisk försäkring, alltså falsk reklam. Det intressanta är att jag ringde de och även anställda på företaget tror att det skulle betalas även om det understeg 3000:- Antingen det eller de ljuger i telefonen.
Min dotter råkade ut för vandalism på bilen. Skadans kostnad var c:a 2000:- Hon fick ingenting då just för att det inte var över 3000:- ! Det verkar som en uppmaningen att vi ska göra säker att skadan på ett eller annat sätt ska överstiga 3000:- om man nu vill få betalt...:) Nu vände jag mig till pressen som ska kolla saken och komma ut med en varning om bedräglig reklam förfarande...
BRA!!, att någon e vaken o sniffar upp fakta :D
av Dominik
judgewillow skrev:SBM försäkringen är inte det du tror. I broschyren man får hemma när man köper en ny bil står att vid t.ex. skador orsakade i samband med vandalism att de betalar självrisken upp till 3000:- ! Man tror då att om skadans reparation skulle kosta 2999:- att man då skulle få just 2999:- men icke, man får ingenting om skadan inte överstiger 3000:-  Det så formulerade för att lura oss att ta en till synes fantastisk försäkring, alltså falsk reklam. Det intressanta är att jag ringde de och även anställda på företaget tror att det skulle betalas även om det understeg 3000:- Antingen det eller de ljuger i telefonen.
Jag jobbar just på SBM, såg inlägget och skulle gärna kommentera detta.
Våran försäkring som du själv påpekar täcker självrisken på skador. Detta innebär i praktiken att din skada måste regleras av försäkringsbolaget och du måste betala en självrisk för att ha möjlighet till att få ut ersättning av SBM. Om skadans värde understiger självriskbeloppet så kommer försäkringsbolaget att inte betala för skadan och hänvisa dig att åter gärda skadorna på egen hand eftersom det kostar mindre än det beloppet som du ska betala i självrisk och i detta fall har du inte möjlighet att få ersättning från SBM eftersom du inte betalar någon självrisk. Det har ingen betydelse om din självrisk ligger på 1000kr 2000kr eller 3000kr. SBM betalar det faktiska självriskbeloppet upp till 3000kr och om din självrisk överstiger 3000kr så kan du få maxbeloppet som är då 3000kr.
Dominik
av Dominik
J.F.S skrev:
Funk skrev:Till att börja med tar vi rätt webadress : http://www.sbmfordon.se/... Sedan undrar jag hur du fick det priset...

/Thomas

Har du Volvia är det billigare än så:

http://volvia.sbmfordon.se/
http://volvia.sbmfordon.se/produkter/sb ... rkning-bil

Själv har jag Volvia men missade detta då jag redan hade fått ett erbjudande från SBM i brevlådan som jag accepterat och då låg kostanden på 299kr.

Det erbjudandet som man får via Volvia omfattar inte självriskreducering vid bilskada samt Nyckelförsäkring i 6 månader. Det är bara märkning samt stöldskydd som innebär att man får extra ersättning vid stöld.
Erbjudandet för 299 är betydligt mer omfattande och därav prisskillnaden.

Dominik
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]