Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av alex960
varför inte man får vad man betalar för :D
tinkpad skrev:Hallå,
vad tror ni?

Bild

info: http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDeta ... @EQ=520001

Är det här någon olja att hänga i julgranen? 8)
Köpte en dunke, för nästa motoroljebyte. Vet inte vad som finns nu i den, så det är väl bäst att jag kör mineralolja?
Pris: 119:-.

Bil: Volvo 740 - 87 , B230F.
ingen vidare olja. de finns ett forum till 700 modeler med. men jag hade inte velat ha sån olja i mina bilar iallafal.
Startaoljan har en mycket märklig grön färg. Iaf den dunk jag har stående. Detta behöver ju inte betyda någonting, men allt annat lika häller jag hellre i en "oljefärgad" olja, om jag får välja... Förtroendeingivande att de har en hyfsad hemsida dock, med till synes gott om info.

Rent allmänt har jag dock slutat helt med mineralolja. Oljepriset drunknar i bensinpriset (som är mest skatt) även om man kör med helsyntet så det är ingen idé att snåla.
Sånt har man i gräsklippare, nödalternativ till tvåtaksolja i gamla moppar och typ riktigt risiga 740s som sjunger på sista versen. Själv körde jag min 740 på spilloljan från min motorcross och den innehöll ju gamla lameller och metallspån. Och funka det lär ju denna funka.
av *pettson*
En grön färg?.. kul :lol: Det använder duckhams med. Även castrol GTX lightec t.ex är grön. :lol: Och Duckhams är ansedd som en mycket exklusiv olja, naturligtvis ska jag inte dra paralleller bara för färgen är grön annat än att även exklusiv olja kan vara grön. Duckhams är en del av BP som i sin tur ägs av castrol.

STARTA Motorolja 10W-40 uppfyller och överskrider följande specifikationer: - ACEA A2/B2/E2 - API CG-4/SH - CCMC D5/PD-2/G4 - Mercedes-Benz 228.1 - MAN 271 - MACK EO-L - Volvo VDS - VW 501.01/505.00 - Allison C-4 - Cat TO-2/TO-3 - Renault - DAF - Iveco -Cummins - Scania
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]

Fast det är inte samma.

Läser du ut både aktiva och lagrade fel[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]