Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

bonzo2 skrev:Nu när vi är inne på att smörja gångjärn och dyl. så undrar jag hur man smörjer upp ett kärvande dörrstopp. Jag har en V70N-00, där bakdörrarna varit lite använda. Nu kärvar ju dörrstopparna på båda sidor, och jag har försökt med diverse olika smörjmedel, men inte lyckats så bra. Är det kanske bara att byta ut dom...??
CRC rostlösare (eller om den heter mos2 rostlösare) den löser rost bra, med den kan du smörja gnälande dörrstopp. spraya rikligt på lagringen för rullarna som siter en bit in i dörren. en ska du öppna & stnga med fulla utslag 30-40 ggr. smörj sen med multilube
Fred skrev:
CarMan skrev:CRC har en produkt som heter multilube det är en tunn lätfytande "lösning" som efter en stund tjocknar.
den är framtagen sör lås & gångjärn m.m. där man vill att produkten först ska tränga in, o sen bli fett liknande.

(kärvar npgot ska dett först lösas med annan produkt, tyå CRC:s rostlösare
Det verkar vara en grymt bra produkt! Ska kolla efter den! Vet du om det är den som används av Volvoverkstäder?

Mvh
/Fred
den andvänds ialla fall på våran verksta & den säljs av Bima som är volvos största levrantör av bi produkter
Infide skrev:Smörj inte dörrstoppen, eller dörrbtromsen (vad det nu är)! Värdelöst när man står lutad i sidled och måste hålla dörrjäveln samtidigt som man försöker kravla sig ut.
FEL.
dörr stommer håler inte dörren uppe på grund av friktionen från en osmord dörr. dörren hålls trots att du smörjer dörrstopparna, enda skilnaden är att en osmord dörstopp riskerar att låta som det var dörren till en gammal lada du öppna
"Limp home mode" ?

Om den har adm så måste det väl v[…]

Hej! Har en Volvo V60 -15 som har gått 18 […]

Volvo xc60 2012-

Hej Detta är min första gång h&aum[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]