Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Vilken bil är det du funderar på att trimma?
Du kanske har sagt det men det kommer jag inte ihåg i så fall :wink:
Användarvisningsbild
av Brainy
Den enda som inte redan är det ;)

Var iväg idag och tänkte skrota skräpet men ångrade mig i sista stund ;)
Bild

Nädå, jag var iväg till skroten för att köpa ett kontaktstycke till 9000, hade läckt in lite vatten så jag åkte på en liten kortis som förstörde litegranna. Men den där höjden kan väl inte ens Anderzon gnälla på? Kändes som jag åkte runt och plogade på sina ställen :(

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Nexus
Brainded skrev:Har fått ett bra erbjudande från svensk motoroptimering. Nu ska jag köra ifrån Grammse och MetalHJ ännu mer ;)

mvh
Anders
gör så . vi ska skratta åt dig när du inte får i växlarna :wink: Vi kör lungt och miljövänligt :lol:
Användarvisningsbild
av Brainy
Gårdagen var en tuff dag.

Gick ut igårkväll för att hämta en grej i 9000, när jag öppnade dörren så hörde jag hur det sprakade till.
Sen gick inte dörren att stänga. Efter lite lirkande så gick den i alla fall att stänga men inte att låsa.
Tänkte att den får stå i garage över natten så får jag ta tag i det i ljus och värme sen. Men icke, då startade helt plötsligt inte bilen.
Så jag fick ställa mig i kylan och mörkret och skruva lös dörrsidan för att sätta allting på plats. Sen skruva ur batteriet och ta med in på laddning.

Idag så bytte jag fläktkontroller, kupéfläkten startade fortfarande inte. Efter att ha gått lös med multimetern på acc-enheten ytterligare en gång så insåg jag att jag måste ha misstolkat siffrorna förra gången.
Så jag åkte iväg till skroten och köpte en "ny" sådan för en halv förmögenhet och sen så gick fläkten igång utan problem :D Men glädjen varade inte länge, rätt så snart insåg jag att den inte klarade av att justera värmekranen så det var bara att åka tillbaka till skroten och byta till en annan panel.

Men nu fungerar det 8)

Bild
Användarvisningsbild
av Tomas88
Du verkar ju duktig på sånt där "elektronikpill".
Men visst är det skönt när man kan fixa sånt själv. Finns ju en del pengar att spara menar jag.
Användarvisningsbild
av Brainy
Mjo man är väl tappad bakom en multimeter antar jag ;)
Ähh, har alltid varit intresserad av sådant. Innan jag blev ekonom så var det väldigt nära att jag började studera till civilingenjör istället.

Elfel är nästan det jag tycker är enklast att fixa, många andra skulle antagligen hellre byta ett kärvande bromsok. (Därmed inte sagt att jag vill ha fler elfel ;))
Användarvisningsbild
av TheBree
Brainded skrev:Mjo man är väl tappad bakom en multimeter antar jag ;)
Ähh, har alltid varit intresserad av sådant. Innan jag blev ekonom så var det väldigt nära att jag började studera till civilingenjör istället.

Elfel är nästan det jag tycker är enklast att fixa, många andra skulle antagligen hellre byta ett kärvande bromsok. (Därmed inte sagt att jag vill ha fler elfel ;))
Ekonom!? - Du som verkar vara så händig? :P

Nej jag bara skojar lite igen! (R)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 78

Hejsan . Jag undrar vart man enklast kommer å[…]

S80 1.6D "fast n furious edt"

Tjoho Jag har en Volvo S80 2011 1.6D DRive som pl[…]