Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av D5KCR
Tycker att det blir dåligt med värme i kupen när man använder dieselvärmaren, tempmätaren går upp till mellersta strecket så vattnet har ju temp så det räcker, ska man göra någon manuell inställning på ECC eller ska den sköta allt automatiskt?
När man kör så är det kanonvärme i bilen så det är inget fel på värmepaketet.
Någon som har ett tips?
V70 -02 D5
Om bateriet håller på att ta slut så stänger bilen av cupefläckt o de datorer som är igång ine i bilen, för att spara ström. dock fortsätter värmaren att värma motorn.

skulle det krisa ännu mer så stängs även värmaren av till slut.

tumregel är att köra bilen lika många minuter som värmaren gått (det går att tuma lite på det) men du bör köra 20-30 minuter med bilen mellan varje gång värmaren varit igång
Tack för tipsen, tror inte det är för lite ström för man känner att fläkten blåser lite grann så den har inte stängts av.
Ska prova att vrida värmen på max.
Återkommer om hur det funkade.
När jag kör med min så är det riktigt god värme i bilen när den är klar. Brukar alltid ha värmereglaget aningen varmare än rakt upp.

Det där med att den ska slå av om batteriet är dåligt vet jag inte om det fungerar så bra. Hände mig flera ggr att batteriet var dött när man skulle starta bilen.
man behöver inte vrida reglagen på en orginal värmare.
sen så kan jag hålla med om att värmaren inte kan slå av i tid för att spara kräm, om batterierna är gamla å dålige. då fins inte kräm i dom trots at man brytit på rätt späning

om det kommer luft i bilen men det blir ialla fall inte varmt så var knepigare, kan vara givar fel eller så
Låg batterinivå Volvo V60

Har precis bytt batteriet, efter någon vecka[…]

Före 2021 när det nya infotainmentsystem[…]

"Limp home mode" ?

/quote] ADM finns, det fylldes på för c[…]

Hej! Har en Volvo V60 -15 som har gått 18 […]