Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
Hej!
Undrar om Volvo säljer original bilklädsel till XC70? Har läder (oak) i min nya (begagnade), men tycker inte speciellt mycket om den färgen + att man glider fram och tillbaka i stolerna.
av S.t.r.a.n.D
Nej, har jag aldrig hört. Du får nog köpa hela stolen då. Men bilklädsel behöver du ju inte köpa på Volvo. Bara gå till en vanlig skräddare som syr om dem. Då får du dessutom välja själv samt att du mest troligt kommer vara ensam om den klädseln i en XC70. :D
Användarvisningsbild
av B4B
yuphin skrev:Hej!
Undrar om Volvo säljer original bilklädsel till XC70? Har läder (oak) i min nya (begagnade), men tycker inte speciellt mycket om den färgen + att man glider fram och tillbaka i stolerna.
Volvo säljer överdragsklädslar och det finns så att det går att köpa alla delar till stolen som resservdel :mrgreen:
Så skulle du behöva byta lädret på sittdynan på förarstolen så går det bra, men det kostar :wink:
Vad jag vet går däremot inte att köpa en komplett stol :shock:
av yuphin
synd egentligen att köpa överdragsklädsel...läder är väl trots allt ett tillägg till ordinarie utrustningen, så antar att förra ägaren har betalat dyrt för att få det...man kanske vänjer sig...man kanske rent av tycker det är snyggt när man väl satt sig i bilen...får den om några dagar...
av S.t.r.a.n.D
Jag är kass på vad färgerna heter men har du massa som jag har?? http://www.garaget.org/?car=89985&image=1061000
Jag tycker inte att jag glider något alls faktiskt. Sen tycker jag inte det är fult heller, men det beror nog mycket på övriga inredningen. Farsan har allt ljust i hans V70N och då tycker jag min är snyggare som är mestadels mörk med ljusa stolar och inlägg i dörrar.
Men som sagt så vänjer du dig kanske.
av S.t.r.a.n.D
Aha, du har den. Lite ovanliga faktiskt, ser inte den kombinationen så ofta. Sen har du de snygga Mesh-listerna på dörrarna, vill också ha.
av yuphin
:) det är tydligen någon oakfärg på lädret...kan inte säga att det var min favoritfärg men inte alltid man kan välja när man köper begagnad..var tvungen att beställa mig snabbt...blev ju så sugen på bilen efter provkörningen :) visste inte det var tillägg de såkallade Mesh listerna...Går det att se om jag har något paket utöver business? det finns motorvärmare vet jag, men det kanske inte ingår i några av business paketen...
av S.t.r.a.n.D
Tyvärr så får man ju inte välja när man köper beg och kan hålla med om att det inte är den snyggaste klädseln men så ful är den inte heller. Har sett fulare, icke-läder klädslar.

Besök närmaste Volvo-handlar så kan de fixa fram ett utdrag från TIE på alla specifikationer från fabrik. Där ser du paket och övriga tillbehör.
Användarvisningsbild
av MathiasS
Jag tycker att det där bruna lädret är rätt coolt. Gör dig inte av med det! Däremot, om du också fått med bruna kofångare etc, så kanske du ska göra något åt DET istället..... :wink:

Följande felkoder SAS-000E Rattvinkelgivare […]

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja och om den glappar så är det vä[…]

Olika typer av växellådor

Till brorsans S60 T5 köpte jag ett kit fr&ari[…]