Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av patrik1986
Jag bytte ut min Hu-603 i min volvo s60 -01 till en Pioneer dvd spelare med skärm. Efter detta fick jag en felkod: SRS airbag service genast typ. Förde den till min närmaste Volvo verkstad och de sade att det berodde på stereobytet. Har någon en anning om hur jag löser detta problem?
av Tartryffel
Kan det inte vara så enkelt att du inte bröt strömmen innan du tog bort klimatmodulen? Isåfall blir det ovanstående felkod. Du borde i vilket fall inte få tillbaka den om Volvo har läst (och därmed nollat) felkoden.
av patrik1986
Tartryffel skrev:Kan det inte vara så enkelt att du inte bröt strömmen innan du tog bort klimatmodulen? Isåfall blir det ovanstående felkod. Du borde i vilket fall inte få tillbaka den om Volvo har läst (och därmed nollat) felkoden.
Okej..det låter som en helt möjlig orsak. Men dom sade på volvo att det inte gick att nollställa felet. Jag fick också en lista på en massa andra felkoder som tydligen inte syndes i displayen. Men jag börja fundera att kan det ha nånting att göra med att jag kopplade fast spelarens "handbroms kabe"l till cigarettändarens minus/jord kabel?
av Tartryffel
Kommer felet upp i displayen även efter att du varit på Volvo alltså?
Ang minuskabeln så är väl all jord/minus ansluten till batteriets minuspol, om jag inte snurrar helt (vilket jag gör emellanåt)?
av patrik1986
Tartryffel skrev:Kommer felet upp i displayen även efter att du varit på Volvo alltså?
Ang minuskabeln så är väl all jord/minus ansluten till batteriets minuspol, om jag inte snurrar helt (vilket jag gör emellanåt)?
Jo felkoden står forfarande kvar. De sade åt på Volvo att jag måste sätta tillbaka min orginalstereo för att få bort felkoden. Du har alldeles rätt..så felet kan väl inte ligga där då?
av patrik1986
Okej! Tack för hjälpen! Jag tror jag skall åka till en annan Volvo verkstad eftersom den jag åkte till har ett ganska dåligt rykte om att de inte kan så mycket! :???:
Användarvisningsbild
av CarMan
du ska koppla in stereon via volvos adapterkablage, sen ladda mjukvara för AUM-bort
av patrik1986
CarMan skrev:du ska koppla in stereon via volvos adapterkablage, sen ladda mjukvara för AUM-bort
Jepp det har jag gjort. Och mjukvaran kan de ladda in hos Volvo?
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]