Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Alternativ verkstad: Mekonomen , då har du kvar alla garantier. :)

Märkesverkstad är en verkstad som är ansluten till Volvo.

Bromsvätskan kontrolleras med ett instrument som läser av vatten/fukthalten i bromsvätskan och då får man reda på om den behöver bytas, annars är det rekommenderat att byta vartannat år.

Jag tycker du ska serva på volvo-verkstad eftersom du har väl motorgaranti/drivlina kvar ännu? då är det värt att serva på volvo..enl mig så

/Kalle
Hejsan!

Om man använder en "icke auktoriserad" verkstad blir det som CarMan säger, good-will åtaganden kan man med största sannolikhet glömma.

Vad det gäller verkstäder har jag som sagts i andra trådar hört mycket gott om upplands motor.

"Gamla" Ernst Nilsson i Tyresö har jag personligen haft bra erfarenheter av, nu är det ett par år sedan dock.

Själv använder jag sedan ett par år tillbaka en firma som heter Jörgenssen bil för familjens och firmans bilar, ligger mitt emot frihamnen på Tegeluddsvägen, duktiga, seriösa och trevliga. Många av tullens bilar står där och ofta en del "skumma" S80:or med extra backljus och mörka rutor....... :lol:

Eftersom det ändå är en så pass ny bil som 05 med relativt få antal mil på mätaren, det var det där med "good-will" ??:-/

Förut hade jag volvon på Hans Person Bil, men jag tyckte de chanserade, oavsett om det är en auktoriserad eller icke auktoriserad verkstad är det personalen som är det viktiga. En duktig mekaniker är värd mycket. Visst kan "berra på hörnet" byta olja och följa serviceprotokollet, men när det börjar krångla till sig vill i alla fall jag helst få tillgång till kompetensen hos en duktig yrkesman och för att den personen skall finnas måste han få ta betalt även för de enklare jobben annars skulle de komplicerade bli så pass dyra så att man inte har råd att betala kalaset. Precis som Carman har sagt förut.
Det är samma sak i alla branscher, kompetensutveckling och utrustning kostar!

Lycka till
Micke

Kanske turbon som jävlas då?

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]