Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Det är lite väl mycket gissningar och snabba slutsatser här. Så för att bilen har gått 14.000 mil och är importerad så är det garanterat skruvad?

Men Delgad, om du inte är bekväm med att köpa en importerad bil (och därmed behöva kolla upp den lite noggrannare) så ta en annan. Det är inte direkt brist på S80s på blocket direkt.
Användarvisningsbild
av eltoro2
Jag har köpt 5 importerade bilar på sista 3 år. min erfarenhet är att de är inte alls sämre men att det kan finnas oklarigheter om ett och annat. Vidga dina vyer och köp importerad om du har klara argment för det . Men om du kan få samma bil för samma pris utan så många frågetecken så varför ska du ha just den importerade. Mina importbilar köptes alltid för en bättre pris och var klart bättre än jämnåtingar från Sverige annars skulle jag aldrig köpt dem! Var försiktig det är dina pengar.

ELTORO
av Lövet
Kanske för att han har läst myten att alla tyska bilar går 3000 mil per år?

(Vilket är totalt felaktigt)
Användarvisningsbild
av Delgad
TACKAR FÖR ALLA KLOKA SVAR!
Blir nog en annan bil :)

Som sagt s80 är ingen bristvara på blocket!

Tack igen!!

/Delgad
av Travolta
andreas_lofgren skrev:Kanske för att han har läst myten att alla tyska bilar går 3000 mil per år?

...eller för att han vet hur lätt det var att mixtra med hans gamla BMW, den har gått "relativt" (definitionsfråga) lite, många ägare på kort tid (i Sverige, i ursprungsland okänt antal) samt då importerad. Möjligt att bilar i tyskland inte går 3000 mil per år, nu vet vi väl inte ens om den är därifrån. Kanske en italienare med 2.0
av Lövet
Travolta skrev:
andreas_lofgren skrev:Kanske för att han har läst myten att alla tyska bilar går 3000 mil per år?

...eller för att han vet hur lätt det var att mixtra med hans gamla BMW, den har gått "relativt" (definitionsfråga) lite, många ägare på kort tid (i Sverige, i ursprungsland okänt antal) samt då importerad. Möjligt att bilar i tyskland inte går 3000 mil per år, nu vet vi väl inte ens om den är därifrån. Kanske en italienare med 2.0
Varför skriver du om "hans gamla BMW" när han åker S70 2,5 SE idag? Men jag tycker ändå att han gör rätt, att köpa importerad S80 känns som att gå över ån efter vatten.
av Travolta
andreas_lofgren skrev:
Travolta skrev:

Varför skriver du om "hans gamla BMW" när han åker S70 2,5 SE idag? Men jag tycker ändå att han gör rätt, att köpa importerad S80 känns som att gå över ån efter vatten.
Därför han beskrev att det gick att göra på hans förra BMW. Nåväl, alla verkar vara överens, det finns bättre alternativ än denna S80 :)
av Lövet
Om Delgad syftar till att man kan se bilens "äkta" mätarställning genom att mixtra med tändningen så är det en myt! Det är inte alls mätarställningen som kommer fram utan en del kontrollsiffror, bland annat chassinummer osv.

http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=151256
http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=140116
http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=197029
Generator Pv 444

På dessa äldre typer av generatorer sli[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Testade nu med original tryckklocka och satte 2 br[…]

Så jag misstänker att de börjar bl[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]