Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ollewest
Min 850 97 kombi 2.5 SE startar o går cirka 3 sekunder, sedan dör den. Startar varje gång direkt o går helt jämnt men bara några sekunder. Provat k-sprit, med eller utan motorvärmare. Samma perfekta start o sedan tvärdöd. Hör bränslepumpen ngra sekunder när tändningen vrids på.

Tittat på lödningarna i bränslerelät enligt pettsons perfekta anvisningar.
http://pettson.info/branslerela-lodning.html

Såg inga sprickor o relät verkar vara av nyare modell än på pettsons bilder

Tacksam för tips.

Ollewest
Senast redigerad av 1 Ollewest, redigerad totalt 0 gånger.
av dalldall
precis samma problem på en 96 som jag bytte motor på precis, finns två säkringar till startspärren, av nån anledning hade jag?? plockat dom, då gick den som din, kolla dom, eller prova med en annan nyckel!
Användarvisningsbild
av Severin
Ollewest skrev:finns det startspärr på min gambil?

Japp, du har väl en likadan nyckel som v70 tänker jag så du har ett chip i nyckeln och antennring runt tändningslåset som kan jävlas
av *pettson*
sewe skrev:

Japp, du har väl en likadan nyckel som v70 tänker jag så du har ett chip i nyckeln och antennring runt tändningslåset som kan jävlas
Det kom 1996 så det borde finnas.. :-)-)
Användarvisningsbild
av Severin
*pettson* skrev:
sewe skrev:

Det kom 1996 så det borde finnas.. :-)-)
Fanns väl tidigare i form av en pinne eller nå sånt eller är jag ute å cyklar här?
av Ollewest
Mycket tack för era upplysningar, jag är helt rudis om bilar. Kan det eventuellt funka med ngn av de andra startnycklarna? Något annat som ska bytas?

Kanske ska tillägga att detta började igår efter att bilen körts mycket korta sträckor, stått i varmgarage (ganska fuktigt) och sedan körts i minus tio grader, ställde åter in bilen med värmare och det känns ganska fuktigt i garaget. Kan detta ha betydelse?

Tacksam för alla tips
O
av *pettson*
Ollewest skrev:Mycket tack för era upplysningar, jag är helt rudis om bilar. Kan det eventuellt funka med ngn av de andra startnycklarna? Något annat som ska bytas?

Kanske ska tillägga att detta började igår efter att bilen körts mycket korta sträckor, stått i varmgarage (ganska fuktigt) och sedan körts i minus tio grader, ställde åter in bilen med värmare och det känns ganska fuktigt i garaget. Kan detta ha betydelse?

Tacksam för alla tips
O
Startar den så klockrent så: nej..
Du har gjort nåt så enkelt som att du LÅST Bilen och sen LÅST UPP Den igen och testat? För nyckeln avvisas från styrdonet om bilen stått upplåst en viss tid. Då måste den låsas/ låsas upp igen för att kunna startas.
Användarvisningsbild
av Severin
Ollewest skrev:Mycket tack för era upplysningar, jag är helt rudis om bilar. Kan det eventuellt funka med ngn av de andra startnycklarna? Något annat som ska bytas?

O
Ska ju vara att om den beter sig lika med alla nycklar så kan det ju vara antennringen som e dålig, den fixade biffen på min bil

Ska göra. Meeeeen eftersom olja änd&arin[…]

Till att börja med är ju XC40 för l[…]

Här är en info-film från INA som v[…]

Kanske att spjällhuset eller kabel dit f&ari[…]