- lör 15 nov 2008, 19:14
#234075
om man har nästan nya däck 7mm o mer så är det inte lika lätt att tappa greppet. = det gör inget om det skiljer 2-3mm mallan fram o bak. det är alltså trafiksäkert att köra med 7mm bak & 10mm fram.
ju mer slitan däck man har desto mindre skillnad ska du ha för att fortfarande köra trafiksäkert & när dom är riktigt slitna så ska man inte tumma på regeln att ha bästa däcken bak.
en bil med visko sliter mer framdäck än andra bilar, så du kommer ju nöta i kapp!
komer du ner på 5mm bak så ska du nog bara tolirera 1mm mer fram
kommer du ner på 3mm bak så ska det inte skilja alls mot framdäcken.
camaro69 skrev:Ursäkta, jag trodde inte trafiksäkerhet var ointressant.
Hoppas vi aldrig möts på vägen.![]()
Bara detta visar att viscon är en skitkonstruktion. Glädjande att Volvo som anser sig vara säkerhetsmedvetna har övergett denna sopkonstruktion. Pinsamt.
Volvos instruktioner ang viscon är korrekta men dom är helt galna ur trafiksäkerhetssynpunkt.
om man har nästan nya däck 7mm o mer så är det inte lika lätt att tappa greppet. = det gör inget om det skiljer 2-3mm mallan fram o bak. det är alltså trafiksäkert att köra med 7mm bak & 10mm fram.
ju mer slitan däck man har desto mindre skillnad ska du ha för att fortfarande köra trafiksäkert & när dom är riktigt slitna så ska man inte tumma på regeln att ha bästa däcken bak.
en bil med visko sliter mer framdäck än andra bilar, så du kommer ju nöta i kapp!
komer du ner på 5mm bak så ska du nog bara tolirera 1mm mer fram
kommer du ner på 3mm bak så ska det inte skilja alls mot framdäcken.
Bil frågor tar vi på forumet! I lämplig tråd, inte på PM
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.