Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av anders-65
Hej!Ecc står på auto 21 grader,och fungerar som den ska tills kupe´n blivit varm.Efter ett tag börjar det dra kallt på passageraren men inte på förararen.Pratade med Volvo idag,dom sa kom in med bilen så gör vi felsökning kostnad (1200kr).Kan man anlita en mindre verkstad som kanske tar mindre för felsökning,eller är det normal avgift?
Användarvisningsbild
av CarMan
Ja du kan anlite en mindre firma som komer att ta mindre i timmen. men totaltsett bli dyrare...
av anders-65
Vad kan det vara för fel?Kan det räcka med en uppgradering av programvara?Ingen på forumet som har åtgärdat det här felet?
Användarvisningsbild
av CarMan
nu är det ju inte samma system i ala bilar, så vi kan inte hjälpa till
av Jwinkler
låter som en kalibreringsfråga så här på rak arm, men svårt att säga när man itne vet årsmodell eller någonting..
av Motörhead
Jwinkler skrev:låter som en kalibreringsfråga så här på rak arm, men svårt att säga när man itne vet årsmodell eller någonting..
Fast av hans signatur så verkar han köra en "v70n-05 170hk" om det kan vara till hjälp :lol:
Användarvisningsbild
av halmstaden
Det kan vara temperaturgivarfläkten bakom det lilla gallret på klimatpanelen (vid tempvreden) som är igensatt. Det kan fastna skit där så den stannar vilket leder till att det blir varmt. Detta leder till att ECC kompenserar vilket gör att det blåser kallt. Testa dammsug genom gallret, borde hjälpa. Gör det inte det kan du ta ur klimatpanelen och göra rent.
För mig så blåste det kallt på pass. sidan, det kom inte ofta, men ibland. Sedan jag dammsög har det inte kommit tillbaka.

/merzo
Senast redigerad av 1 halmstaden, redigerad totalt 0 gånger.

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Märks det även på effekten i motor[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]