- lör 15 nov 2008, 19:05
#234069
Hade nog satsat på en 2.5T ist för en T6, enligt en mek på Volvo som jag snackat med är T6:an törstigare än V8:an, säjer väl en del...
Dessutom är T6:an säkert en del dyrare i försäkring...
Visst, vill man ha lite prestanda o är beredd o betala för det är ju givetvis T6:an roligare att köra.
Lågmilare är ju givetvis att föredra, vinkelväxel, automatlåda, hjullager, stötdämpare, bromsar mm. slits ju...
Om du kör en del mil per år så satsa på dieseln, en kompis hade en -03 D5, 163hk med trimbox, drog ca 0,9 l/mil.
Fina bilar att köra är det iaf, lycka till.
Dessutom är T6:an säkert en del dyrare i försäkring...
Visst, vill man ha lite prestanda o är beredd o betala för det är ju givetvis T6:an roligare att köra.
Lågmilare är ju givetvis att föredra, vinkelväxel, automatlåda, hjullager, stötdämpare, bromsar mm. slits ju...
Om du kör en del mil per år så satsa på dieseln, en kompis hade en -03 D5, 163hk med trimbox, drog ca 0,9 l/mil.
Fina bilar att köra är det iaf, lycka till.