Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av WilkThomas
På min v70 sitter det en kontakt på vänstersidan i främmre kofångaren och så sitter det en dosa vid golvet på passagerarsidan är säkert så på varenda volvo vad vet jag men är det inte motorvärmare åxå? Hittade kabeln i bagaget av en slump "har alldrig tidigare använt elmotorvärmare" Satte i den igårkväll å tänkte att nu blir motorn varm å go så det bara e till och åka och få värme direkt men icke fick sitta å frysa som vanligt endå :-(O) + höll ju på att glömma kabeln åxå :-O)
Är det ingen motorvärmare då utan bara ett utag för en kupe värmare eller kan något vara trasigt?
Är det inte typ standard att har man kupe uttag så sitter det en värmare på motorn? Kan man se om det finns på motorn??
Någon som kanske har en bild var den rackarn ska sitta om man nu har en??

Mvh Thomas
av peter1
Känn på motorblocket om du har någon värme.
Den blir inte så varm att du bränner dej precis :())
Annars felsökning (säkring)
mvh/peter
av WilkThomas
Blocket var helt iskallt så om det finns "blockvärmare" så lär den alltså inte fungera frågorna
är ju då har jag någon,var sitterden ,kan man se den ,var sitter säkringen till den?????
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Hej.
Blockvärmaren sitter i bakkant på blocket om du står framför bilen, någon säkring finns inte i bilen (säkringen peter1 menar är den i huset/stolpen).
Användarvisningsbild
av hozz
På min v70 sitter det en kontakt på vänstersidan i främmre kofångaren och så sitter det en dosa vid golvet på passagerarsidan är säkert så på varenda volvo vad vet jag men är det inte motorvärmare åxå?
Mät med en multimeter på stiften i uttaget i koppen. Har du värmare visar det ca 90 Ohm, har du ingen värmare visar det heller inget.
Satte i den igårkväll å tänkte att nu blir motorn varm å go så det bara e till och åka och få värme direkt men icke fick sitta å frysa som vanligt endå
Vill du inte frysa häcken av dig så skaffa en kupe'värmare och plugga i "vägguttaget" som du har vid golvet på passagerarsidan.
Användarvisningsbild
av Gizz
Kan väl vara så att det bara är ett uttag för kupévärmare utan motorvärmare. Ovanligt men det går ju att göra så. Annars är det väl till att krypa under bilen och kolla i bakkanten på motorn. Där sitter det en rektangulär metall grej med en kontakt på.
av WilkThomas
Ok då blir det att krypa inunder imorgon och se om jag hittar något som kan tänkas vara värmaren.
Försökte se från ovansidan med turbon sitterivägen och ett gäng pumpar eller vad det nu är.
Sitter den högt upp om den finns där ingen som kan tänkas ha en bild???

Mvh Thomas
Användarvisningsbild
av speedboat
hej jag har bilder intruktioner på montering blockvärmare ge mig din mailadress så skickar jag mvh speedboat :roll:
"Limp home mode" ?

Om den har adm så måste det väl v[…]

Hej! Har en Volvo V60 -15 som har gått 18 […]

Volvo xc60 2012-

Hej Detta är min första gång h&aum[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]