Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

-03an tror jag är rätt lik min -01 så nog finns det plats. De nyare mot -04/05 började det bli rätt så lite om plats så de har det jobbigare.

Som sagt av Wych, beror på hur noga du vill vara och hur osynliga du vill ha dem. Det finns plats under lycktan så är dom helt dolda men då måste du ta ner fronten för att komma åt. Brukar till de flesta följa med byglar att fästa dem med men då krävs en rätt stor och plan yta och det är det inte direkt gott om. Så dubbelhäftande tejp och/eller buntband på lämpligt ställe, bara prova sig fram.
På min bild går det bra att placera den som jag har gjort med den övre, kila fast den mellan luftburken och framskärmen.
Tänk bara på en sak. Montera dit lampan och sätt ihop alla kablar innan du börjar leta ett ställe, annars är risken stor att kablarna inte räcker för de är ju inte speciellt långa. Been there, done that. :)
Det er enkelt, og effektivt. 35W eller 50W er ikke så viktig, forskjellen er ikke SÅ stor. 35W gir ca 3x halogenlys. Men velg 4300K og ikke høyere fargetemperatur. Prøver nå 3000K 50W, men får ikke mye mer eller bedre lys enn 4300K 35W.

Hellys krever heller ikke noe ekstra for lampefeilvarslingen. Men du kan ikke forvente maks levetid på pærene. Det som ødelegger pærene er antall oppstarter, og på hellys blir det jo noen, tross alt.
Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]

VOC Service

..uppdatering programvara.. Nu har du en smart[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

..Nu kan jag påbörja hover-konverteri[…]

Laddbox

Ja, jag skulle vilja säga det.