- tis 11 nov 2008, 23:43
Att din fru trodde att er nya bil saknade handbroms väljer jag att inte kommentera då det kan vara känsligt och säger inte så mycket om bilens funktioner :mrgreen: ;-//
Thho skrev:Känns som du skjuter lite från höften här kanske? Om du tänker till så använder du inte handbromsen i samma utsträckning eller vid samma tillfällen som t ex blinkers eller volymen. Tycker du då även att man borde öppna motorhuven där uppe? Kan ju även att ha att göra med att ingen annan än föraren ska kunna nå den och av misstag dra eller släppa handbromsen. Då kan du ju lika gärna ha ALLA funktioner på ratten enligt ditt resonemang. Och nu sitter den inte direkt bakom pedalerna och såvida du inte är 100 år och lider av svår ledvärk kan du lätt böja dig fram de 10-15 cm som behövs...XC90_Executive skrev: Jag ser dock inget fel i placeringen. Man trycker på knappen innan man stiger ur och sedan när man ska köra där ifrån så lossar den av sig själv (om man har bältet på sig).Varför sitter inte alla knappar nere vid knäna då? OERHÖRT korkad placering. Är väl bättre om den sitter så man slipper böja sig fram och famla under instrumentbrädan. Eftersom den är elektrisk borde man kanske kunna lägga i handbromsen med fjärren eller välja att handbromsen alltid ska läggas an då man stannar motorn???
Nu har alla S80 automatisk pbroms.
Frugan som ofta kör V70:n trodde under lång tid att det inte fanns någon handbroms. Eftersom hon drar hästsläp och ibland behöver parkera med släp och vara säker på att bilen inte glider/rör sig upplevde hon det som lite märkligt. I Audin hittade hon knappen vid första försöket!!!
Att din fru trodde att er nya bil saknade handbroms väljer jag att inte kommentera då det kan vara känsligt och säger inte så mycket om bilens funktioner :mrgreen: ;-//