Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Imorgon så ska jag förresten byta olja i 9-5 sedanen. Är riktigt nervös för om den går upp på lyften eller ej :S

9000 bytte jag växellådsolja i tidigare i veckan. avtappningspluggen var inte det enklaste att få bort.
Den skulle lossas med insexsnyckel så jag satte en sådan i spärrskaftet och började skruva ur, men då satt subframen ivägen så spärrskaftet tog i den och jag fick inte loss pluggen. Bara skruva in igen vilket i sig också visade sig vara ett riktigt stort projekt.
Sen fick jag lossa nyckeln ur spärrskaftet, stoppa in i bulten och sen dra runt nyckeln med en fast 8mm-nyckel

Få loss påfyllningspluggen var en barnlek (självklart så lossade jag denna först) men att hälla i oljan var desto svårare. Slutade med en hel del demonterade delar för att komma åt.
Användarvisningsbild
av Tomas88
TheBree skrev:Du ligger inte på latsidan du inte!
Blev allt bra tillslut?
Några bilder på monterat X-ljus vore trevligt (?) :P
Ahhhh lite sugen på ett par extra lysen är du allt. :D :wink:
Får väl leta upp några som passar en Viggen.
Användarvisningsbild
av Nexus
På en volvo är det ganska snyggt med x-ljus :wink: men som sagt de åker väck efter vintern , brainis du är inte sugen på en hella ramp med blå glas ;-//
Användarvisningsbild
av TheBree
Grammse skrev:På en volvo är det ganska snyggt med x-ljus :wink: men som sagt de åker väck efter vintern , brainis du är inte sugen på en hella ramp med blå glas ;-//
Kan hålla med om att det "ska" nästan vara extraljus på 240-serien. De är ju nästan byggda för detta!
Och på större jeep-modeller är det inte helt fel med en radda i fronten heller! :P
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 78
Felsökning av vattenpump

Spåren i remhjulen tar inte skada av hur h&a[…]

Gunga för hand (hårt) framåt/bak&[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

När ska kamrem bytas, har läst att det s[…]