Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Tack Thebree, ja som Tomas88 redan har svarat så har jag en Nikon D80.

Här kommer dock ett foto från kompaktkameran.
Bild

Det är dags för kombin att få 3st SiM monterade, med 100wattslampor lyser dom riktigt bra!
Jag har precis dragit fast fästet i fronten och nu är jag inne igen och sätter ihop elanslutningarna.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Brainy
Imorgon så ska jag förresten byta olja i 9-5 sedanen. Är riktigt nervös för om den går upp på lyften eller ej :S

9000 bytte jag växellådsolja i tidigare i veckan. avtappningspluggen var inte det enklaste att få bort.
Den skulle lossas med insexsnyckel så jag satte en sådan i spärrskaftet och började skruva ur, men då satt subframen ivägen så spärrskaftet tog i den och jag fick inte loss pluggen. Bara skruva in igen vilket i sig också visade sig vara ett riktigt stort projekt.
Sen fick jag lossa nyckeln ur spärrskaftet, stoppa in i bulten och sen dra runt nyckeln med en fast 8mm-nyckel

Få loss påfyllningspluggen var en barnlek (självklart så lossade jag denna först) men att hälla i oljan var desto svårare. Slutade med en hel del demonterade delar för att komma åt.
Användarvisningsbild
av Tomas88
TheBree skrev:Du ligger inte på latsidan du inte!
Blev allt bra tillslut?
Några bilder på monterat X-ljus vore trevligt (?) :P
Ahhhh lite sugen på ett par extra lysen är du allt. :D :wink:
Får väl leta upp några som passar en Viggen.
Användarvisningsbild
av Brainy
Jo det är ju på latsidan jag är. Kom en kompis på besök idag så det blev inget oljebyte.
Extraljusen tänkte jag koppla det sista på imorgon, kommer foton sen.

Extraljus är inte snyggt, punkt!
De är väldigt effektiva och får sitta på under vinterhalvåret, sen åker de av illa kvickt! ;)

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Nexus
På en volvo är det ganska snyggt med x-ljus :wink: men som sagt de åker väck efter vintern , brainis du är inte sugen på en hella ramp med blå glas ;-//
Användarvisningsbild
av Brainy
Bild
Efter sju sorger och nio bedrövelser så är de på plats och lyser.

Grammse: Nej tack, dessa får duga :)

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av TheBree
Grammse skrev:På en volvo är det ganska snyggt med x-ljus :wink: men som sagt de åker väck efter vintern , brainis du är inte sugen på en hella ramp med blå glas ;-//
Kan hålla med om att det "ska" nästan vara extraljus på 240-serien. De är ju nästan byggda för detta!
Och på större jeep-modeller är det inte helt fel med en radda i fronten heller! :P
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 78
Volvo 945 STARTAR EJ

Tändspolen ger gnista med utplockade tän[…]

Glömde uppdatera med vilket verktyg torkskruv[…]

Det går med dubbla skruvstäd rätt […]

startsperre