Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
henka35 skrev:
borstarmicke skrev:Förstår inte heller varför du fick betala själv, det skall väl nybilsgarantin täcka?
2 års nybilsgaranti gäller väl?

Hade personligen inte betalat en krona själv för nåt sånt, på min -02:a fick jag bytt ut lädret i sittdynan på förarsätet pga nån defekt, täcktes av nybilsgarantin. Att de klantiga mekanikerna sen lyckades skada bakre dörrpanelen när de lyfte i och ur stolen är en helt annan femma, tillbaka till verkstan igen... :evil:
Tydligen inte om Volvo inte anser det vara ett tillverkningsfel...
Intressant att din handlare tog den kosten (antar att det är Eriksson?)
Det är ju inga jättemarginaler i bilaffärena för att täcka dylika kostnader så jag antar att de är rädd om dig som kund...
av perhall
Lycka till med BMW:n!

Vi har haft det motsatta problemet, våra två BMW har krånglat jättemycket och på 525:an fick vi byta bl a länkarmar, PDC-kablar och vattenpump innan bilen gått 5 000 mil - men eftersom två år hade gått gick det inte alls på garantin så det var bara att punga ut 20 000...

Den stora skillnaden har tidigare varit att Volvo är mycket generösare med garantireparationer, men de drar nog in på det när det går så dåligt, eller?
Användarvisningsbild
av henka35
Guligan skrev:
henka35 skrev:
borstarmicke skrev:Förstår inte heller varför du fick betala själv, det skall väl nybilsgarantin täcka?
2 års nybilsgaranti gäller väl?

Hade personligen inte betalat en krona själv för nåt sånt, på min -02:a fick jag bytt ut lädret i sittdynan på förarsätet pga nån defekt, täcktes av nybilsgarantin. Att de klantiga mekanikerna sen lyckades skada bakre dörrpanelen när de lyfte i och ur stolen är en helt annan femma, tillbaka till verkstan igen... :evil:
Tydligen inte om Volvo inte anser det vara ett tillverkningsfel...
Intressant att din handlare tog den kosten (antar att det är Eriksson?)
Det är ju inga jättemarginaler i bilaffärena för att täcka dylika kostnader så jag antar att de är rädd om dig som kund...
Ja är jätte nöjd med Erikssonbil. Bättre handlare får man nog leta efter. Men jag personligen blir lite orolig om liknande problem uppkommer under garantitiden.

//Henrik
av bult
Får nog hålla med om att det inte kommer att bli någon mera Volvo i familjen.
Har ägt ett antal och nu var det dags att byta, valet föll på en V70 II D5 -08, men efter
att ha lånat den en helg kommer den inte på tal. Automatlådan vart ett skämt, ryckig ,högt ljud
och för att inte tala om förbrukningen den hade :shock: nä lutar trots allt mot en BMW eller en Audi.
Tråkigt då jag alltid tyckt om Volvo men när de kommer upp i dessa prisklasserna känns det att de spelar i fel division.
av Vålvå
XC90_Executive skrev:
bult skrev:högt ljud
Högt ljud på vad!?
Ja, vad menas :?: Den är bevisligen en av marknadens tystaste bilar :!:
Tom tystare än BMW 5:an o betydligt tystare än A6:an :!:
av LOTEZ
Vålvå skrev:
XC90_Executive skrev:
bult skrev:högt ljud
Högt ljud på vad!?
Ja, vad menas :?: Den är bevisligen en av marknadens tystaste bilar :!:
Tom tystare än BMW 5:an o betydligt tystare än A6:an :!:
V70II tystare än Bmw E60/E61??! lägg ner BS.
Jag hade laminerat glas + dubbel solfilm på min bil och kan lova dig att bmw:n är tystare....
/LOTEZ
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
ljudnivån beror till största delen på däcken anser jag, när det byttes till vinterdäck så gick det otroligt tyst! nu kör man alldeles för fort för att det går så tyst, 50km/h på sommardäcken motsvarar kanske 100 på vinterdäcken :shock:
av Infide
^kte med en BMW 523 M-paket till Tyskland tur/retur, visst, den var tyst, kunde prata normalt i 240 men bilen är s¨ sanslöst ful innuti s¨ jag hade aldrig velat ha en s¨n. Man sitter ju trotsallt inne i bilen och kör...

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]