Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av StenFrisk
TJenare har en snabb fråga.... kör en s60 t5,a 01,a... VAd är det för tum på orginal avgasystemet på en sådan ??? Hur många ljuddämpare sitter det efter katten på den ???

Tacksam för svar...

mvh: Håkan
av finnepower
StenFrisk skrev:Är det verkligen ingen som vet storleken på avgassystemet... ????
Har för mig att de är 2,5tum orginal, bara o krypa under o mäta annars
av StenFrisk
2,5 tum ja jooo krypa under och mäta... det är rätt svårt eftersom bilen inte finns hos mig för tillfället men tänkte beställa grejjer så jag har tills bilen kommer hem var tanken hehe
Användarvisningsbild
av Honke
Ska du köpa ett orginal avgassystem eller sportavgassystem?

Jag menar ska du ha original så finns det väl inte mycket o välja på, då kanske det inte spelar någon roll vilken dimension det är på röret?! Ska du ha sportsystem så brukar de kunniga rekommendera 2,5", alltså 63,5mm. Vissa kör 3" alltså 76,1mm men trimföretagen kör ju med 63,5mm pga att man tydligen inte får någon märkbar effektvinst med 76,1 utom vid lite mer avancerad trimning.

Det är väl vad jag kan hjälpa dig med.
av StenFrisk
Det var storleken på orginal systemet jag var ute efter... För att jag ska modda det lite med andra grejjer så undrade vad det är för tum på det nämligen...
Användarvisningsbild
av Ampy
DET ÄR 2,25" på ditt avgas system!!!!!!!1
ja ghar mätt på min s60 2.5t och det är samma storlek ;)
av StenFrisk
Ok tack så hemskt mycket var jätte snällt.... Nu kan jag beställa grejjer utan att ha bilen vid min sida hehe... du är en räddare i nöden... tack...
Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]