NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Vi pratar Volvo här och inte någon ny modell från Kia eller Citröen.. När ska C30 bli en erkänd modell som finns med i listor, tester, allmänt. Inte ens på Jagrullar.se finns det en rubrik för C30 när man ska ladda upp en bil under en modellkategori.

Bilprovningen har inte med C30 i sina tester.. Folk vet knappt vad en C30 är för bil.. Den är ju trots allt två år gammal nu och är dessutom hur underbar som helst!

/Christian
Användarvisningsbild
av sand3rs
chrissofsweden skrev:Vi pratar Volvo här och inte någon ny modell från Kia eller Citröen.. När ska C30 bli en erkänd modell som finns med i listor, tester, allmänt. Inte ens på Jagrullar.se finns det en rubrik för C30 när man ska ladda upp en bil under en modellkategori.

Bilprovningen har inte med C30 i sina tester.. Folk vet knappt vad en C30 är för bil.. Den är ju trots allt två år gammal nu och är dessutom hur underbar som helst!

/Christian
Jag kan till stor del hålla med dig i din bild om C30. Däremot tycker jag väl att folk i allmänhet har hyfsad koll på C30, även om de inte alltid vet namnet. Bekanta och kollegor känner ibland till den som "volvos lilla" eller den med "den snygga/häfta/fula bakluckan...".

Sen är det väl så att C30 spelar i ett segment där folk inte är vana att se volvo. Det finns billigare alternativ för liknande bilar som dessutom är snålare. Dessutom tror jag att det faktum att den bara finns som 3 dörrar är negativt för många köpare. En volvo "ska vara stor och lätt att lasta", något man inte kan beskylla C30 för att vara.

Jag sålde t ex mina gamla vinterdäck till två äldre kvinnor i en peugeot 207. Gick utan problem att lasta in i bilen. Tror knappt det hade gått i min.

Däremot är jag stormförtjust i min, går bra och inte speciellt törstig med tanke på motorn, men så är jag själv och har inget behov av fler dörrar.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
chrissofsweden skrev:jo, förvisso. Men när man ringer volvos resvervdelsavd. (falun) och personen där har ingen aning om hur mittpanelen ser ut :-S

/Christian
Antagligen som i en S40/V50 :roll: nötter kan man säga att de är..

Ungefär som att jag jobbar på Beijer men jag vet inte vad en trälist är ?:-/
av jumu01
chrissofsweden skrev:jo, förvisso. Men när man ringer volvos resvervdelsavd. (falun) och personen där har ingen aning om hur mittpanelen ser ut :-S

/Christian
Vilket pucko!!!

Fråga eländet om han vet hur en dalahäst ser ut!!! :lol: Och vet han det så kan han ju någonting i allafall!! Men om det är rätt arbetsplats för honom sätter jag mitt stora tvivel emot!!
av Jwinkler
tror ni att man har koll på varenda pryl bara för att man jobbar med bildelar?!
använd det ni förhoppningsvis har innan ni skriver dumma påståenden och kommentarer!
men ni kanske inte förstår att de finns ett 20 tal olika modeller sen olika årsmodeller på det?

c30 är en helt opraktisk bil, som inte riktar sig till nån speciel kund. man kan ju inte göra mycket med den förutom att ta sig från A till B och inte billigt som det borde vara (bränsleekonomi med tanke på bilens storlek/koncept)
MINA åsikter så orkar inte höra på gnälliga c30 ägare som ska försöka motbevisa mig, för det går inte!!
Användarvisningsbild
av sand3rs
Jwinkler skrev:tror ni att man har koll på varenda pryl bara för att man jobbar med bildelar?!
använd det ni förhoppningsvis har innan ni skriver dumma påståenden och kommentarer!
men ni kanske inte förstår att de finns ett 20 tal olika modeller sen olika årsmodeller på det?

c30 är en helt opraktisk bil, som inte riktar sig till nån speciel kund. man kan ju inte göra mycket med den förutom att ta sig från A till B och inte billigt som det borde vara (bränsleekonomi med tanke på bilens storlek/koncept)
MINA åsikter så orkar inte höra på gnälliga c30 ägare som ska försöka motbevisa mig, för det går inte!!
Tycker att du är hyfsat otrevlig och du borde själv läsa igenom övriga inlägg innan du postar dina egna. Hade du gjort det så hade du sett att jag håller med dig i stora drag, och guess what! Jag är en c30 ägare och klagar inte.

Dock tycker jag att volvo har en speciell kund i åtanke och det är samma kund som sneglar på bmw 116 1(130i), golf (gti) etcetera.
Senast redigerad av 1 sand3rs, redigerad totalt 0 gånger.
av jumu01
Vi pratar om en mittpanelen till en C30 och inte någon specifik skruv eller mutter där har jag full förståelse att man inte kan alla smådetaljer.

Denna mittpanel är inte heller modellspecifik för just C30 den finns även till S40 och V50.

Några förkunskaper tycker jag att anställda skall ha på en verkstad speciellt om du tillhandahåller reservdelar.

Tycker verkligen personalen i Falun skall gå på interna kurser där men in stora drag ta upp de nya modellerna som kommer och även ta sig en titt på de nya fordonen som kommer.

Det handlar faktisk om att vara "up to date" Jwinkler men sådana som du kanske tror att man kan dra sig tillbaka med endast gamla kunskaper men där anser jag att du har helt fel!!!
av Jwinkler
säger inte att man itne ska ha nån koll alls..men om en reservdelsnisse itne har koll på en specifik grejj så är han inte dum i huve för det? inte sant*?!

varför är ja otrevlig sand3rs? för att ja säger som de är med c30? att de är en missanpassad bil till inget syfte? sen att du är en nöjd ägare har väll inte med saken att göra? den är ju opraktisk? sen kan väll du vara nöjd med den, de har ja inte ens sagt nått om?!..
Användarvisningsbild
av sand3rs
Jwinkler skrev:använd det ni förhoppningsvis har innan ni skriver dumma påståenden och kommentarer!

Ja, det var väl i stort där jag tyckte du var otrevlig. Men nog om det, vi går inte i högstadiet.
Som jag redan sagt några gånger, jag är den första att erkänna att C30 är en riktigt opraktisk bil.

Vad vi än tycker om volvo så måste man inse att bland bilintresserade i allmänhet och som hobby i synnerhet så har volvo en "tråkstämpel". Jag är helt övertygad om att C30 kan ge många personer, smittade med den bilden, en liten käftsmäll och hjälpa till att omvärdera deras syn på volvo som enbart familjär och säkerhetsfokuserad... Volvo kan vara liten, snabb och rolig att köra. I min bok fyller det ett syfte, även om så inte är fallet för dig, Jwinkler.

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]