Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av J.F.S
Tomas88 skrev:
J.F.S skrev:
Tomas88 skrev:Nä. Okej jag menar inte att det skulle klara att hålla dem lysande men borde inte strömmen försöka gå den vägen och att säkringen går i stället pga överbelastning?
Inte om man kopplar så som Brainded skrev, dvs:

Koppla in dig på kabeln till dimljus och använd som styrström för att aktivera reläet till helljus. Att "dra" reläet kan du göra med sytråd nästan.

Det är ju på det sättet man kopplar in extraljus om man inte använder originalkablage med skillnaden att man istället för dimljuset använder kabeln till helljuset som styrström.
Okej du har kanske rätt. Jag är inte någon elektriker direkt men en sak jag inte är med på är...

Visst du kopplar på samma sätt som till extraljus men det blir ju ändå inte samma. Dimljusen kan ju även lysa då helljuset inte är på. Som jag fattar det ska man koppla ihop styrströmsstiftet på dimljusrelät med + på helljuset. Då kommer dimljuset att få styrström om man slår på helljuset vilket ju är vitsen. Allt väl så långt.
Men om man i stället skulle vilja sätta på dimljuset då man inte har helljuset på så skickas styrström till dimljusrelät men styrströmmen och helljuset är ju ihopkopplat. Borde inte då styrströmmen försöka gå till helljuset då också? Eller tänker jag fel?
Du har rätt. Min reptilhjärna kopplade ur dimljusknappen i samma veva som styrning från heljuset kopplades in. Detta skedde alltså utan att det meddelades fingrarna som hamrade på tangentbordet. Tur att nån är vaken :)

Får jag skylla på att sonen inte låter mig sova mer än 5h/natt?
Användarvisningsbild
av Tomas88
TheBree skrev:Så det skulle inte gå att bara programera in det i Tech2 (eller vad de nu heter) (själva datorn) ??
Föreslår att du frågar samma sak i någon av dimljustrådarna i Allmän bildiskussion.
Användarvisningsbild
av TheBree
Har en liten fundering angående mina blinkers. Eller främst vänstefram som det har blivit kondens i. Tidigare har det bara varit jätte lite. Men nu på sistonne har det blivit värre. Jag har ju som jag sagt tidigare tänkt byta till USA-blinkers men hade tänkt vänta med det till våren. Men nu när det har blivit så pass mycket kondens så jag börjar bli lite orolig. Ska man byta nu eller kan man vänta till efter vintern (tänker på om det kan typ spricka när det fryser etc.) ?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Nja spricker tror jag nog inte det gör. Men ska du byta så kan du ju lika gärna göra det nu.

Men jag får kolla och göra en bedömning i morgon :wink:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 38
Vi som beställt nya XC60

Ja, monterades av Volvo innan bilen överl[…]

Rimlig slutsats, du kan ju testa servoverkan om du[…]

Ja da, John. Har hatt problemer med at lyset for […]