Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Så det är säkert att man inte behöver ha fungerande dimljus?

När jag besiktigade så kollade de dimljusen. Men det kanske bara var för att se att de inte bländar?
av erbe
Tomas88 skrev:Så det är säkert att man inte behöver ha fungerande dimljus?

När jag besiktigade så kollade de dimljusen. Men det kanske bara var för att se att de inte bländar?

Det behöver du inte ha,lyser dom kontroleras inställningen så dom inte bländar
Användarvisningsbild
av greeeken
erbe skrev:

Fungerar bara 1 dimljus så får du anmärkning
Antingen ska båda fungera eller så ska inget av dom fungera
av erbe
greeeken skrev:
erbe skrev:

Fungerar bara 1 dimljus så får du anmärkning
Antingen ska båda fungera eller så ska inget av dom fungera

Detta med dimljus var svårt tydligen :lol:
Du får ingen anmärkning när ett dimljus är svart,de som lyser kontroleras inställningen på inget annat.
av S.t.r.a.n.D
Finns inget slut på denna diskussionen, även om erbe jobbar på bilprovningen så är det ju hans sätt att bedömma bilarna vi hör. För tydligen skiljer det nå fruktansvärt mellan städerna.
av erbe
RoadKiller skrev:Finns inget slut på denna diskussionen, även om erbe jobbar på bilprovningen så är det ju hans sätt att bedömma bilarna vi hör. För tydligen skiljer det nå fruktansvärt mellan städerna.

Nej det är inte bara mitt sätt,vi har ett besiktingsprogram å följa!
Användarvisningsbild
av Severin
Men är inte det jävligt märkligt, har dom inge protokoll/regler att gå efter?
Jag förutsätter ju att dom har det, hur kan det då bedömmas olika, visst att en del saker kan vara en tolkningfråga men inte exemplet med dimljus

Såg att erbe svarade nyss men jag postar detta iaf, men erbe, hur kan då den station som jag har pratat med säga att xenon i helljus är inte godkänt pga helbilsgodkännandet åsså säger du annorlunda, inga protokoll som följs därinte
Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]