Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ampy
HAHAHAH stänkskydden kostar ca 460 kr gav jag för alla 4 st !!!!!!
det kommer med allt med!!! Det kommer anvisning hur du ska montera dem med!! BUS ÄNKELT
ha en liten bårmaskin bårra ut dem som finns på bilnen sätt dit stänkskydden och poppa dit nya !!!
så har du ca 1200 kr i fickan ;)
Värkstäderna är ju sjukt dyra Volvo är inte så billigt ärligt polaren bytte ut en kammaxelgivare på sin m5 03:A allt gick på 995 kr ing diagnostest, Volvos skulle säker ligga på 3000 kr det är iten kloka!
av S60AWD2.5T
Ampy skrev: Värkstäderna är ju sjukt dyra Volvo är inte så billigt ärligt polaren bytte ut en kammaxelgivare på sin m5 03:A allt gick på 995 kr ing diagnostest, Volvos skulle säker ligga på 3000 kr det är iten kloka!

Och det var på en BMW märkesverkstad med orginaldelar?
Annars är det ju svårt att jämföra.

Lycka till med Bårrandet ;-)
Användarvisningsbild
av CarMan
S60AWD2.5T skrev:Man kan göra en anpassad service då byts inte kupéfilter.
Bara olja filter och kontroll den gick på 2200:- och en "full"service skulle kosta dryga tusenlappen till.
Har man luftkvalitésystem är det kolfilter och det är lite dyrt. Jag kör ca 1000mil om året och servar då oftare än milperioden.
Jag tror inte mitt kupéfilter är slut efter 1000mil :???: så jag sparade in på det. Vinsten är naturligtvis inte en tusing men om jag vill byter jag kupéfiltret själv.

Det var samma service annars, enagången kollade meken batterivatten men det gjorde inte dennna mek, men senaste smorde allla dörrar o lås samt torkare. Det gjorde inte den första :shock:

Så vad som skall göras och inte görs varierar.
Anpassad serive tyckte jag passade mig perfekt, alla garantier och assistans täcks av den.

Vilken service gäller det för dig?
Stänkskydd klarar nog de flesta av som kan hålla i en popnittång.
Där finns det pengar att tjäna :roll:
Låter jag snål? Lägger pengar på annat, lovar :oops:
En anpasad service har färe service pumkter, alla dom där pumpgerna som är svåra för gemene man att ha koll på...
så om du bara gör en anpasad, när det är dags för en riktig så blir du av med garantin i teorin (inte säker att det alltid upmärksamas) + att du riskerar att få problem efter som allt inte är kollat...
Användarvisningsbild
av CarMan
greeeken skrev:Själva servicen är ok
Brukar ligga däromkring
Själv har jag slutat gå till volvo för att serva. Men priset verkar helt ok

Angående stänkskydden så njä gör det själv.
Åker man inte till volvo får man inte förlängd volvo assistans ! (detta är väll endo värt en bra slant, om man nu är på semester tillexempel...)
Användarvisningsbild
av CarMan
S60AWD2.5T skrev:
Ampy skrev: Värkstäderna är ju sjukt dyra Volvo är inte så billigt ärligt polaren bytte ut en kammaxelgivare på sin m5 03:A allt gick på 995 kr ing diagnostest, Volvos skulle säker ligga på 3000 kr det är iten kloka!

Och det var på en BMW märkesverkstad med orginaldelar?
Annars är det ju svårt att jämföra.

Lycka till med Bårrandet ;-)
Låter som et konstigt exempel.
Du skriver ingen deagnos test? menar du att felsökningen var gratis eller var det gjor tidigare?
hur dyrt det är beror till största del på hur åtkomligt sakerna sitter (& här brukar VOlvo vara överlägset bättre än BMW & Audi tillexempel)
men tror du att BMW är billigt att äga, så köp en!
Användarvisningsbild
av Ampy
Med diagnostest och byte.
Jag blir chokad för varije dag man äger volvon, dem är inte så billiga att köpa inte så stora skillnader att försäkra, sammt deras dyra delar och service intervaller hela tiden är så dryga så det finns inte.
Menar ett premium märke så kallad ;) och såna usla resultat på Bilprovningen och hos konsumenterna är ju skämmig.
Man funderar på att lägga ett par tusen lappar på en bil från starten och ha den problem fritt i minst 4 år.
Carman du är ju en Volvo slav ;) ärligt Volvos kvalite kommer alldrig åt AUDI; MERCEDES eller BMW inse det.
Man kan ju se på alla tester dem gjort på Volvisar bara katastrofala resultat ;)
Men att driva upp priset på reservdelar som är USLA från början är ju ett så kallad RÅN!!! Allt sådan borde gå på garanti.!!!
av CoqRouge
~Kalle~ skrev:Så, nu har jag fått pris för service.

3582 kr de byter olja + filter,kupefilter.bränslefilter + att de kollar 29 kontrollpunkter enl seviceprotokoll
Ok pris?

Mont stänskydd fram 1465 kr Mont stänskydd bak 1230 kr summa för allt 6277 arbete och matr.

Vad tycker ni om priset?

Vad menas med matr. ?

/Kalle

Kalle: gäller det en viss verkstad i Solna?
Användarvisningsbild
av Ampy
matreial=matr..
2695:- för stänkskydd = 2100:- för att montera dem hahaah det är sjukt ju !!!
ta och montera dem själv snälla!!!
Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]

Vid service kostar det inget annars landar det p&a[…]

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]