Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Jon-Evert
Gick in på Bauhaus idag, skulle bara handla lite golv - var borta från bilen i cirkus 30-40 minuter. När jag återkommer till bilen så har något stolpskott ryckt bort den främre registreringsskylten!!!

Ringde farbror blå direkt - vilka per telefon sa att skylten nu är efterlyst....

Är det något mer man bör göra/tänka på då ens skylt blivit stulen???

MVH
Jon-evert
Användarvisningsbild
av Hilmer
Se till att få en tillfällig registreringsplåt utfärdad av polismyndigheten så du inte åker på böter för att denna saknas. Beställ en ny plåt medetsamma så kommer den inom ett par dagar.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Byt regnummer nu!!!! Förmodligen åker din regplåt in och ut genom trängseltullarna i stockholm som enn jojo, och snart kommer kronofogden och jagar dig med en FET räkning.
av flink
VolvoB20 skrev:Byt regnummer nu!!!! Förmodligen åker din regplåt in och ut genom trängseltullarna i stockholm som enn jojo, och snart kommer kronofogden och jagar dig med en FET räkning.
Hehe... eller skaffa hemligt regnummer ;)
Det kanske var någon som gillade din skylt?
För en tid sedan användes skyltar på stulna identiska bilar. På så sätt, om ägaren som blivit bestulen på skylten, skötte om försäkring, besiktning och skatten så kunde dom ratta omkring ganska obemärkt så länge dom inte ställde sig på samma parkeringsplatts.
Har hört en skröna, vet inte hur sanningsenlig den var, om en som såg en identisk bil med samma reggnummer någonstans i Sverige.
Användarvisningsbild
av Brainy
VolvoB20 skrev:Byt regnummer nu!!!! Förmodligen åker din regplåt in och ut genom trängseltullarna i stockholm som enn jojo, och snart kommer kronofogden och jagar dig med en FET räkning.
Kan man göra det? :shock:
av J.F.S
Brainded skrev:
Nja, endast till personlig skylt eller genom att exportera bilen och sedan importera den igen. Fast personlig skylt är om jag inte minns helt fel egentligen bara ett alias för ditt riktiga registreringsnummer.

Jag hittade denna där det faktiskt står att man kan få byta regnr men det är knappast troligt:

http://hd.se/motor/2008/06/28/drabbad-k ... ed-hjaelp/
av LarsBd
flink skrev:Har hört en skröna, vet inte hur sanningsenlig den var, om en som såg en identisk bil med samma reggnummer någonstans i Sverige.
Det var på Clas Olssons parkering i Insjön en person fann en identisk Saab (99 eller 900) för många år sedan (20-30), det var en artikel med bild i lokaltidningen.
av flink
LarsBd skrev:
flink skrev:Har hört en skröna, vet inte hur sanningsenlig den var, om en som såg en identisk bil med samma reggnummer någonstans i Sverige.
Det var på Clas Olssons parkering i Insjön en person fann en identisk Saab (99 eller 900) för många år sedan (20-30), det var en artikel med bild i lokaltidningen.
Hörde också att det var en Saab 99 men i en annan stad nära den stad jag befann mig då jag hörde historian. Så det kanske finns lite sanning i den skrönan trotts allt.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
J.F.S skrev:
Brainded skrev:
Nja, endast till personlig skylt eller genom att exportera bilen och sedan importera den igen. Fast personlig skylt är om jag inte minns helt fel egentligen bara ett alias för ditt riktiga registreringsnummer.

Jag hittade denna där det faktiskt står att man kan få byta regnr men det är knappast troligt:

http://hd.se/motor/2008/06/28/drabbad-k ... ed-hjaelp/
Eftersom staten går helt skadeslös ur det hela, (du måste ju betala in pengarna varje månad även om det är en tjuv som far fram med dina stulna skyltar) så bryr sig staten inte ett skit, och det är mycket svårt att få byta skylt.
av Infide
Iom att skylten är efterlyst så hjälper det ju lite om du bor i typ Göteborg och nån sätter skylten på en likadan bil och leker med fartkameror i Stockholmstrakten, men annars blir det jobbigt.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]