Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lilleman
pilla bort den svarta panelen som går från tändlåset bort runt reglagen
bänd lite försiktigt i kanten på panelen vid reglagen sen drar du den mot dig
det går trögt innan den släpper vid tändlåset.
när panelbiten är borta så skruva bort skruvarna som håller plastglaset som värmereglagen sitter på.
dra sen plastglaset med reglagen mot dig så ser du lampan på baksidan.
hoppas att du förstår min beskrivning jag är skitkass på att förklara :oops:

mvh/roger :D
av DDD
Var försiktig när du drar ut konsollen mot dig. På vissa bilar har de nämligen snålat med kablaget vilket gör att det kanske inte finns tillräckligt med längd på kablarna att du kommer åt konsollen med enkelhet genom att dra ut den så långt.

MVH
Användarvisningsbild
av rampitsch
Om du har tur kan du byta lampan utan att skruva bort panelen.

Jag bytte på min häromdagen, och då kom jag åt lampan ifrån sidan av paketet. Kommer man inte åt fungerar en plattång fint, så slipper du skruva ut värmereglagen.

Lycka till.

//Rampitsch
Användarvisningsbild
av Sparkz
Lampan sitter snett uppåt vänster från knappen till fläkten. Jag brukar skruva ur instrumentet, det går bra att komma åt den därifrån. Bara två skruv innanför plastlocken i nedre hörnen. Då kan man passa på att byta lampor i instrumentet och ljusknappen på samma gång...
av charlie
Hej! Här verkar det finnas proffs!Har en 740 kombi -91, men får ingen värme. Tempmätaren står perfekt,har bytt termostat och lossat slangarna i torpedväggen och spolat,men ingen värme. Alla slangar är varma men värmevredet i kupen känns lite lätt! Kan det vara det som spökar? I så fall vad göra? det är reglaget med tre vred,finns det någon vajer eller hur funkar dessa vred? Fläkten och ruta golv vredet funkar. Tacksam för svar mvh.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Wire loss på värmekranen? Ta ner plasten och titta snett ovanför gaspedalen. När du har runda vred sitter inte wiren kopplad direkt på kranens arm, utan via en dum mekanism av plast. Den kan ha lossat så armen har ramlat ur sitt spår.

Vidan funkar väl bara till max 15..

Reparation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]