Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
17" på bmw kostar 7900 tror jag det var jag har skrivit det tidigare i tråden, så skillnaden är ännu större!
kave skrev:
bilgalen skrev: Varför kör man XC60 och X3 på bana? Där har ju verkligen ingen av dem att göra :shock:
Kanske för att Volvo påstår att XC60 är deras sportigaste bil hittills. :)

Även om det var på en STCC-bana så är det inte tal om att köra så fort som möjligt. Det är en massa brunnslock, håligheter etc asfalterade på vägen.
av bilgalen
XC90_Executive skrev:
kave skrev:
bilgalen skrev: Varför kör man XC60 och X3 på bana? Där har ju verkligen ingen av dem att göra :shock:
Kanske för att Volvo påstår att XC60 är deras sportigaste bil hittills. :)

Även om det var på en STCC-bana så är det inte tal om att köra så fort som möjligt. Det är en massa brunnslock, håligheter etc asfalterade på vägen.
Nu fattar jag ingenting? Inte förstör man väl en STCC-bana för att provköra lite friggebodar på hjul? Eller menar du att man kör dessa SUV:ar på någon gammal avstängd del kanske?
bilgalen skrev:Nu fattar jag ingenting? Inte förstör man väl en STCC-bana för att provköra lite friggebodar på hjul? Eller menar du att man kör dessa SUV:ar på någon gammal avstängd del kanske?
Jo, dom har förstört en helt ny STCC-bana för att jämföra en massa friggebodar på hjul!! :shock:

Eller inte :wink:

Det ligger i frihamnen i Gbg. Dom har byggt upp en massa nya grejer för att kunna testa bilarna till max. Banan med en massa hinder, brunnslock, hålor, gupp etc gör att man verkligen märker skillnaden på bilarna.
av Amli
Varsågod, kritisera mitt upplägg och om jag valt fel utrustning, det kan jag ha gjort, men jag tycker att jag valde de grejor som jag vet att jag har i volvon, sen må utförandena i bilarna skilja sig åt (en stereo i volvon är ju inte lik en stereo i BMW:n exempelvis).
M-sport paketet känns inte helt rättvist att räkna in. Bara det kostar ju 43.000. Vad motsvarar det i XC70´n?
Personligen tycker jag visserligen att M-sport paket är ett måste på 5-serien men det är en annan fråga... ;-//
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Amli skrev:
Varsågod, kritisera mitt upplägg och om jag valt fel utrustning, det kan jag ha gjort, men jag tycker att jag valde de grejor som jag vet att jag har i volvon, sen må utförandena i bilarna skilja sig åt (en stereo i volvon är ju inte lik en stereo i BMW:n exempelvis).
M-sport paketet känns inte helt rättvist att räkna in. Bara det kostar ju 43.000. Vad motsvarar det i XC70´n?
Personligen tycker jag visserligen att M-sport paket är ett måste på 5-serien men det är en annan fråga... ;-//
Håller med om att det är tveksamt att ta med M-sport paket.

Men tar man bort det så ska man ju inte gå på XC70 utan V70II AWD om det ska vara en rättvis jämförelse, för 525d X-Drive är ingen SUV, och då blir volvon också 33.000 billigare.

För övrigt har jag provkört BMW 5orna med deras små 4or, 520 Bensin och 520 Diesel och det var inga "BMW" längre, BMW ska ha 6an, annars kan man lika gärna åka någon annan bil.
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
av Arese
Arese skrev:
För att, IGEN, försöka återgå till ämnet:

Vi är lite sugna på en XC60 som andrabil men nuvarande dieselmaskiner uppfattas som för törstiga och okomfortabla, kraften räcker nog för min hustru dock :) Istället tycker jag att vi ska invänta 175 hk och FWD då vi inte har behov av AWD.

Vad tror ni om förutsättningarna för att den nya motorn är mjukare och flexiblare än nuvarande maskiner? Finns det någon som har insight i vari förändringarna består?

Mvh
Arese
Hej

Är det någon som har någon tanke eller kunskap kring de nya dieselmotorerna från Volvo?

Mvh
Arese
av Amli
Arese skrev:
Arese skrev:
För att, IGEN, försöka återgå till ämnet:

Vi är lite sugna på en XC60 som andrabil men nuvarande dieselmaskiner uppfattas som för törstiga och okomfortabla, kraften räcker nog för min hustru dock :) Istället tycker jag att vi ska invänta 175 hk och FWD då vi inte har behov av AWD.

Vad tror ni om förutsättningarna för att den nya motorn är mjukare och flexiblare än nuvarande maskiner? Finns det någon som har insight i vari förändringarna består?

Mvh
Arese
Hej

Är det någon som har någon tanke eller kunskap kring de nya dieselmotorerna från Volvo?

Mvh
Arese
Jag har knappt hört eller sett något från de nya dieselmotorerna. Är det helt nya motorer eller tar dom bara ett annat effekt uttag?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Detta inlägg skall ses som ett skämt för att lätta upp den något hetska stämmning som varit i den här tråden!

Detta är anledningen till att jag valde volvo istället för ett annat omtalat märke: :D :D :D
Bild
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 31

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]