Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mlgs
Hej på er alla Volvo-älskare, jag har en svensksåld v70 awd-05, där värmen i sidospeglarna är sk-t dålig, har någon av er nå´t förslag på vad det kan vara?
Användarvisningsbild
av Funk
Funkar dom över huvud taget ? Livslängden på värmetrådarna är allt annat än bra, byte är det som gäller i så fall..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Barkbiten
jag bytte min ena spegelvärmare förra vintern....den andra håller ännu. Märker dock ingen skillnad mellan den gamla och den nya...så verkar ju inte vara så att de blir sämre med åren...?

Men vill minnas att det inte var särskilt dyrt att byta ut mot en ny.
Användarvisningsbild
av Funk
Barkbiten skrev:jag bytte min ena spegelvärmare förra vintern....den andra håller ännu. Märker dock ingen skillnad mellan den gamla och den nya...så verkar ju inte vara så att de blir sämre med åren...?

Vill minnas att jag betalade 650:- för ett glas...

/Thomas
Användarvisningsbild
av A80TD
Kan det här vara nåt att ha om spegelvärmarna är trasiga? Kolla på conrad.se och sök på: Värmefolie, självhäftande.

Bild

75:- eller 95:- per par beroende på storlek.
Användarvisningsbild
av Funk
A80TD skrev:Kan det här vara nåt att ha om spegelvärmarna är trasiga? Kolla på conrad.se och sök på: Värmefolie, självhäftande.

Bild

75:- eller 95:- per par beroende på storlek.

Bra ide' , men är nog rätt svårt att få att passa..

/Thomas
Användarvisningsbild
av isak
hej
funkar säkert om det går att skilja hållare och spegelglas det är ett d--vla klister,
har provat på större spegl- brukar sluta med att något spricker! men kanske någon på furumet har någon ide medd gärna har h-v trasga glas ligger
Användarvisningsbild
av Barkbiten
Funk skrev:
Barkbiten skrev:jag bytte min ena spegelvärmare förra vintern....den andra håller ännu. Märker dock ingen skillnad mellan den gamla och den nya...så verkar ju inte vara så att de blir sämre med åren...?

Vill minnas att jag betalade 650:- för ett glas...

/Thomas
Är ju som hittat i Volvos originaltillbehörsbutik :-)

Får man väl knappt ett vindrutetorkarblad för idag? :P
av borstarmicke
Kollade upp pris idag, för Volvoanställd ligger priset på ca 1250:-/par.
Tycker personligen det är lite perverst för två små spegelbitar med några stackars elslingor på...
E ju lätt värt en hundring att chansa på conrad.se-lösningen...en tusenlapp sparad om det funkar...
Tjejen gnällde om att den vänstra lade av för några veckor sedan o den högra härom dagen... en V70 -04 med snart 17000mil på mätaren,
Användarvisningsbild
av Barkbiten
borstarmicke skrev:Kollade upp pris idag, för Volvoanställd ligger priset på ca 1250:-/par.
Tycker personligen det är lite perverst för två små spegelbitar med några stackars elslingor på...
E ju lätt värt en hundring att chansa på conrad.se-lösningen...en tusenlapp sparad om det funkar...
Tjejen gnällde om att den vänstra lade av för några veckor sedan o den högra härom dagen... en V70 -04 med snart 17000mil på mätaren,
Hmm..kanske inte helt ovanligt att den lägger av efter 3-4 år, och x-antal mil? Jag har dock bara fått byta den ena sidan...andra håller måttet ännu, men får väl se om den ryker i vinter kanske då.

En annan grej på 04 som kan börja krångla snart för Dig är bakvindrutetorkaren...med lite oflyt så blir det antingen elfel, kabelproblem, eller så kärvar axeln ihop....men är ju inte heller där så att varenda bakrutetorkare kärvar ihop efter x antal mil eller x antal år..men de första problemen tycks komma efter ca 3-4 år..

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]