Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av klacken
har ett oljeläkage från växellådan,verkar vara mellan lådan och vänstra drivaxel.Det finns tydligen ingen packbox där utan det är damasken som ska bytas.Någon som vet om det är så och om det är mycket jobb? Bilen är en 2,0-98
av mattiasg
Vet at 2.0orna utan turbo (som har renault lådan) ofta läcker där växelförar-staget går in i lådan. Kan vara värt att kolla där först. Ett litet läckage är inget att bry sig om, utan bara att fylla vid service...

En mekaniker sa att "det finns inte en enda av dessa lådor som är helt tät där"
av Jwinkler
ett väldigt dyrt jobb att åtgärda tyvärr, och i princip alla med den lådan har just läckage problem där vid växelföraren..
går att göra det på ett smidigare sätt med svets men inget man gör hemma i garaget om man inte har erfarenhet om åtgärden..

good luck
av klacken
fyllde på ca.0,5l så det läcker ganska mycket å det är med drivaxeln det läcker.jobbet kostar inget för jag skruvar själv
av kjelle81
hej ny här inne men jag har titta under min v70 -00:a nyare karossen. ser ut som jag har läkage vid växellådan där drivaxeln går in i lådan.. någon som provat att laborera nått???? tacksam för tipps.. skulle man kunna köpa sig en packbox typ på momentum och sätta dit? tacksam för svar
av mattiasg
Hej!

Fick konstaterat att min låda läcker vid damasken också. Någon som fått detta åtgärdat och vet vad det kostar?
Det verkar INTE vara vid växelföraren sa mekanikern som kollade upp läkaget.

Jag skulle få prisuppgift i eftermiddag, men vill ha lite referens...

/Mattias

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]