andreas_lofgren skrev: Hur får du 520d till en 3-serie? 177 hk är onekligen 4,3% mindre effekt än D5an, fruktansvärt dåligt av BMW från 500cc mindre eller hur? När den dessutom är tystare än Volvomotorn, drar mindre soppa, och accar lika fort. Ja usch BMW så kass motorn är.
BMW 535d med 272 hk och 560 nm drar lika mycket som XC70D5, det är en bistra sanningen. http://www.teknikensvarld.se/provkornin ... /index.xml
Men hallå där, face the facts. BMW prissättning är på en annan planet
För samma pengar som för Volvon får jag en 520D, i BMW-land är både X-drive och kombi (touring) extrautrusting som gör att bilen kommer utanför tjänstebilsnormen, på volvon ingår de.
Du kommer dragande med tex 535D den kostar ju ytterligare flera hundra tusen till ..... :-O) "det är en bistra sanningen".
Alltså det enda som finns kvar om man ska ha BMW som tjänstebil och vill ha kombi och 4wd är att gå på 3 serien, sorry .....
Har för övrigt provkört både 5an och 3an med de små fyrorna och de var ingen kul upplevelse, kändes verkligen inte BMW med den under motoriseringen, BMW själva måste ju tycka samma sak, att motorn är för svag eftersom dragvikten är så låg.
BMW gör fina bilar, jag vill ha en, men tyvärr ligger deras priser på en helt annan nivå än volvo, och därför haltar jämförelsen. Eller så fär man göra som min sambo gör, köra en begagnad BMW istället av förra modellen.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.