Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Om du har en riktigt stor svarv och vet vad du gör så....

/Thomas
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Däck har ju alltid en belastningskod som talar om hur tung bil de orkar med.

Hur är det med fälgar ???
Användarvisningsbild
av Nexus
Funk skrev:Om du har en riktigt stor svarv och vet vad du gör så....

/Thomas
bara du centrerar det riktigt så ska det inte vara några problem,1,3 mm i diametar är ju inte myket gods som försvinner .
Som Thomas säger: bara man vet vad man gör så ska det inte vara några problem :-)-)
Användarvisningsbild
av Funk
VolvoB20 skrev:Däck har ju alltid en belastningskod som talar om hur tung bil de orkar med.

Vissa tillverkare uppger max fordonsvikt har jag för mig, men kommer inte ihåg var jag sett det..
Men på en V50 och en V70 är ju hursomhelst inte skillnaderna så stora på viktmässigt.

/Thomas
Användarvisningsbild
av CarMan
VolvoB20 skrev:Däck har ju alltid en belastningskod som talar om hur tung bil de orkar med.

Ja fälgarna har olika belastnings klassr. det är tillexempel inte alla V70N färlgar som får andvändas på XC70
Användarvisningsbild
av CarMan
hur blir det med ofset?
Användarvisningsbild
av Funk
CarMan skrev:hur blir det med ofset?
3,5 mm skillnad, så det bör vara problemfritt så länge vi pratar om originalfälgar. Och under förutsättning att däcksstorleken är anpassad till V70
Lilla plattformen (C30 - S40 - V50 - C70) har ju ofta lite högre profil på sina däck.

/Thomas

När det gäller behörigheten (kö[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]