Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Snart börjar jag se en röd tråd mellan Volvo entusiaster och Hårdrock, majoriteten tycks gilla Powermetal :shock:

Jag ställer mig stadigt och viftar med hornen, headbangar i takt till TRASH Metal :-@ :-E

Ingen av er som lyssnat på Rammstein?
Klart man lyssnar på Rammstein. Hur bra som helst.

Men inte räknas det väl som thrashmetal? Det är väl snarare Megadeth, Slayer och liknande (vilket jag inte klarar av alls)
andreas_lofgren skrev:Klart man lyssnar på Rammstein. Hur bra som helst.

Men inte räknas det väl som thrashmetal? Det är väl snarare Megadeth, Slayer och liknande (vilket jag inte klarar av alls)
Ja det och growl metal....... growl metal sångarna anser jag inte har en sångröst

Rammstein har jag lyssnat mycke på förr, men bra är dom
Nej, det går inte under Trash. Rammstein går under industrimetal, skulle jag kalla det iaf. Men det är lite svårtolkat då dom spelar väldigt unik musik... Enda grupp jag på på rak arm kan påminna mig liknar Rammstein är den svenska gruppen Red Cell. Dock lite åt synth hållet, men ändock känner jag en likhet mellan grupperna.

Men hans röst är det som inspirerar mig mest i gruppen, så fruktansvärt avgrundsdjup och mäktig utan ett enda growl i sången. Låten Stein um stein från Reise Reise, är magisk för mig. Det djupet som finns i den låten är helt obeskrivligt, det förklaras bara av mina rysningar när jag lyssnar på den!
Lazydogmic skrev:Sitter nu o lyssnar av "very best of Saxon"

:-@

Väcker lite minnen var man var och gjorde för 25 år sedan.
Utveckla gärna svaret :D Vi vet inte vad du gjorde för 25 år sen...

Det verkar vara en prisvärd skiva, 99kr på Ginza och är en trippeldisc. Ska kanske inhandlas då :)

Annars brukar jag oftast bränna mina egna "Best of", då får man dom låtar man själv gillar med på skivan, dock är det svårt med vissa artister som har så otroligt många bra låtar, t.ex AC/DC är en sån grupp, likaså Black Sabbath.

Köpte föresten Treasure Chest med Helloween igår, impulsköp utan att kolla närmare, men blev lite besviken, för mycket Deris på den :( Köpte den dessutom för 99kr, såg nu att den kostar 40 på Ginza.

Angående det jag skrev tidigare om nya sångerskan i Nightwish, hon är bra sångerska, rent uttal, man hör vad hon sjunger och mycket bättre engelska äN Tarja, men jag säger inte att Tarja är dålig, Nightwish med Tarja var väldigt bra, det jag inte gillade var hennes engelska uttal, hör väl ihop med hennes "opera"stil, men ändå. Ta bara Wishmaster, man kan banne mig inte höra vad hon sjunger på större delen av låten (vilket väl är grunden till parodin på den låten som cirkulerar), medans med Anette så hör man klart och tydligt själva texten. Sen är ju Anette ny så dom går inte att jämföra på äldre låtar, är man invand med en sångare/sångerska som sedan byts ut så har man svårt att Acceptera den nya, ett praktexempel på det är ju Helloween, från Hansen till Kiske var ju en förbättring, men från kiske till Deris var ju ett totalt fiasko, men dom som börjat lyssna på Helloween med Deris tycker kanske tvärtom.
Andra exempel är ju Deep Purple utan Gillan, det är u han som är rösten bakoM Deep Purple, precis som Lord är keyboards och Blackmore är gitarren. Black Sabbath också, när Ozzy ersattes av Dio var ju katastrof, MEN, Dio i sig är väldigt bra och när han gick med blev det Dios stil på musiken, som han sedan fortsatte med själv, därför funkar Black Sabbath med Dio.
Och samma gäller lite med Nightwish, tycker det är lite annat sound nu som passar Anette
metalHJ skrev:

Utveckla gärna svaret :D Vi vet inte vad du gjorde för 25 år sen...
Knappt värt att nämna.
Sommarlov, 15-16 år, första fyllan.
metalHJ skrev:
bjompa skrev:
metalHJ skrev:Your welcome man! :-)-) Ragga tag på hela skivan, som just heter Inflikted med 11 tunga låtar av bröderna :wink:
Jo ja "hittade" den igår å den har gått varm i lastbilen idag :lol:
Jag förstår vad du menar :wink: Och körningen har varit lugn och harmonisk i takt med musiken förstås? :lol:
De är ju konstigt nog så ja blir när ja lyssnar på sån här musik.. Å de är trevligt.. :-)-)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11
Motorhaveri s60 2.4T

Har man inte bytt oljepump så brukar drevet […]

tack för svar! servicen kanske inte hål[…]

Motorhuvsjustering

Hej. Jag har en 142a -72 som jag håller p&ar[…]