Lazydogmic skrev:Sitter nu o lyssnar av "very best of Saxon"
:-@
Väcker lite minnen var man var och gjorde för 25 år sedan.
Det verkar vara en prisvärd skiva, 99kr på Ginza och är en trippeldisc. Ska kanske inhandlas då :)
Annars brukar jag oftast bränna mina egna "Best of", då får man dom låtar man själv gillar med på skivan, dock är det svårt med vissa artister som har så otroligt många bra låtar, t.ex AC/DC är en sån grupp, likaså Black Sabbath.
Köpte föresten Treasure Chest med Helloween igår, impulsköp utan att kolla närmare, men blev lite besviken, för mycket Deris på den :( Köpte den dessutom för 99kr, såg nu att den kostar 40 på Ginza.
Angående det jag skrev tidigare om nya sångerskan i Nightwish, hon är bra sångerska, rent uttal, man hör vad hon sjunger och mycket bättre engelska äN Tarja, men jag säger inte att Tarja är dålig, Nightwish med Tarja var väldigt bra, det jag inte gillade var hennes engelska uttal, hör väl ihop med hennes "opera"stil, men ändå. Ta bara Wishmaster, man kan banne mig inte höra vad hon sjunger på större delen av låten (vilket väl är grunden till parodin på den låten som cirkulerar), medans med Anette så hör man klart och tydligt själva texten. Sen är ju Anette ny så dom går inte att jämföra på äldre låtar, är man invand med en sångare/sångerska som sedan byts ut så har man svårt att Acceptera den nya, ett praktexempel på det är ju Helloween, från Hansen till Kiske var ju en förbättring, men från kiske till Deris var ju ett totalt fiasko, men dom som börjat lyssna på Helloween med Deris tycker kanske tvärtom.
Andra exempel är ju Deep Purple utan Gillan, det är u han som är rösten bakoM Deep Purple, precis som Lord är keyboards och Blackmore är gitarren. Black Sabbath också, när Ozzy ersattes av Dio var ju katastrof, MEN, Dio i sig är väldigt bra och när han gick med blev det Dios stil på musiken, som han sedan fortsatte med själv, därför funkar Black Sabbath med Dio.
Och samma gäller lite med Nightwish, tycker det är lite annat sound nu som passar Anette