Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Tjena,
Jag köpte en ny V70II i oktober 2007. Från januar 2008 är en del fel kommit till och verkstädet har inte kunnit åtgärde felene.
I dagsläget är det 11 fel och 1 av dem är så alvarlig att säkerheten är bristande. (bilen är ekstrem spårkänslig vid alla hastigheter)

Jag har självklart vårit i kontakt med verkstädet sedan januar och de mener inte att kunna hitta felet(ene). Jag har kontaktet volvo - fast de henvisar till mit verkstäd!

Summerad har jeg gjennom 10 md. kört i en en bil med 11 fel. Verkstädet vägra att fixa dem - eller saknar kompetens hel enkelt.

Fråga: Kan nogon berätta för mig vad jag kan göra? Jag har tröttnad på att diskutera med ett inkompetent verkstäd. 10 månader är ju helt grotesk!

Tack
Peter
PM:a mig om vilka fel du har, med bra beskrivning om hur du upplever dom eller hur dom uppkommer. så ska jag bedömma vilka som är Fel & vilka som är en egenskap bilen har.
(jag svarar via PM)

vad säger verkstan / verkstäderna? kan dom inte hitta symtomn du känner, eller kan dom inte laga felet eller säger dom att det inte är ett fel?

Varningen om åldrat bränsle kommer […]

Tjena, bestikade min bilen första gånge[…]

Någon med ny fartkamera fil gpx

Då är det förmodligen någon […]

Motorhaveri XC90 D5 2017

Tråkigt att återkoppling helt verkar u[…]