Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Tjena,
Jag köpte en ny V70II i oktober 2007. Från januar 2008 är en del fel kommit till och verkstädet har inte kunnit åtgärde felene.
I dagsläget är det 11 fel och 1 av dem är så alvarlig att säkerheten är bristande. (bilen är ekstrem spårkänslig vid alla hastigheter)

Jag har självklart vårit i kontakt med verkstädet sedan januar och de mener inte att kunna hitta felet(ene). Jag har kontaktet volvo - fast de henvisar till mit verkstäd!

Summerad har jeg gjennom 10 md. kört i en en bil med 11 fel. Verkstädet vägra att fixa dem - eller saknar kompetens hel enkelt.

Fråga: Kan nogon berätta för mig vad jag kan göra? Jag har tröttnad på att diskutera med ett inkompetent verkstäd. 10 månader är ju helt grotesk!

Tack
Peter
PM:a mig om vilka fel du har, med bra beskrivning om hur du upplever dom eller hur dom uppkommer. så ska jag bedömma vilka som är Fel & vilka som är en egenskap bilen har.
(jag svarar via PM)

vad säger verkstan / verkstäderna? kan dom inte hitta symtomn du känner, eller kan dom inte laga felet eller säger dom att det inte är ett fel?
Inkörning av ny V60 T6 2026

Hej, Jag skall plocka ut en ny V60 T6 Nordic Edit[…]

Hej! Först undrar jag på vad den hä[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer […]

Tjena, bestikade min bilen första gånge[…]