Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av isak
hej
verkar vara ett probl-? min v70-d5 03 är det finn o vinn på helljuslampan de kommer alltid ibland som den ska men oftast eft 15-30 sek.
undrar vad bilp- säger (då har den med all säkerhet är fördr-då)
kanske blir till att invest-(beror på grabb som skriver arb-order)
någon moderrator kanske har en ide? är det lampa el lysdid?
mvh ISAK
av Psyko
CoqRouge skrev:Ja men enligt tidigare uppgift ändras det när man uppdaterar mjukvaran`?

Vad mer ingår i mjukvaru-uppdateringen?
Mätarställningen blir den som det intrumentet du sätter dit har.

Du kommer inte få din gamla mätarställning i det "nya" instrumentet.
Psyko skrev:
CoqRouge skrev:Ja men enligt tidigare uppgift ändras det när man uppdaterar mjukvaran`?

Vad mer ingår i mjukvaru-uppdateringen?
Mätarställningen blir den som det intrumentet du sätter dit har.

Du kommer inte få din gamla mätarställning i det "nya" instrumentet.
Jag fick min gamla mätarställning i det "nya" huset när jag fick mitt bytt så på något sätt får man väl dit den.
mätarna och allt kommer funka fast du inte laddat i omladdningen..
och JA man får bilens mätarställning, men vilkoret för det är att det nya mätarhuset måste ha gått mindre än det som sitter i bilen..
digge skrev:Hej har ett liknande fel på en xc90 03 ... allt fungerar bra när bilen e kall men efter ca 15 min .Börjar radio flimmra
och kombinstrumentet dör helt .

intressant fel, var med om att instrumentet dog helt på en bil, men alla signaler och dyl var rätt ifrån dimmen, så jag fortsatte felsöka och de visade sig att radion slog ut dim enheten, samt lite lampor i taket och så vidare..bytte radion och vipps så funkade instrumentet (dim) igen :D

skulle ju kunna v ara nått snarlikt på din, men gå absolut inte efter det, utan gör en rejäl felsökning så du inte byter ut en massa styrenheter i onödan för då blir de drygt och kostsamt..

good luck
av Psyko
Jwinkler skrev:mätarna och allt kommer funka fast du inte laddat i omladdningen..
och JA man får bilens mätarställning, men vilkoret för det är att det nya mätarhuset måste ha gått mindre än det som sitter i bilen..
Har jag aldrig varit med om på något kombi jag bytt men
kanske beror det isf på att dom alltid gått längre än det gamla.

Ska bli spännande att höra hur det blir på denna bil då .................
fabriks nygg instrument letar rätt på bilens mätarställning så ma får de riktiga.
dom begagnade instument jag laddat har inte fått bilens mätarställning, utan har bibehållit den bagagnade instrumentets mätarställning. (men jag vet faktiskt inte om den vart högre eller lägre)
OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg

Ok. Sög med felaktig annons, den är bort[…]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]