Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

man laddar alltid mjukvara när man byter enheter i P2 bilarnra
Ja absolut. Men till själva frågan.. Ser jag om enheten/instrumentet fungerar först efter mjukvaru-uppdateringen eller direkt när jag satt den nya enheten på plats?

Vad har uppdateringen för funktion förutom att justera miltalet?
det finns vissa funktioner (några lampor) som borde funka.
jag har ju alldrig behövt prova utan att ladda mjukvara så jag vet inte vad som händer o inte händer.
gisnings vis funkar bara olja lampa typ, allt annat är dött (men efter som det är ett begagnat instument kan säkert nått annat funka
OK. Ska byta instrumentet själv och sen köra till Bilia för programmering.

Om jag fattat allt rätt så kommer instrumentet inte visa särskilt mycket livstecken före uppladningen av mjukvaran alltså?
ja det är min gissning
av Psyko
CoqRouge skrev:Ja absolut. Men till själva frågan.. Ser jag om enheten/instrumentet fungerar först efter mjukvaru-uppdateringen eller direkt när jag satt den nya enheten på plats?

Vad har uppdateringen för funktion förutom att justera miltalet?
Mätarställningen blir den som är i det beg instrumentet, inte den du
hade innan.
CoqRouge skrev:Ja men enligt tidigare uppgift ändras det när man uppdaterar mjukvaran`?

Vad mer ingår i mjukvaru-uppdateringen?
Det är inte riktigt en uppdatering utan snarare omladdning av mjukvara så att systemet fattar att du har satt dit ett nytt instrument.

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]

Idag har den fått köra släp fö[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]