- sön 05 okt 2008, 13:56
#223409
Hej!
Min bror har en 240 GLT (B230 E) som bara körs under helger då han är hemma (han gör lumpen).
Men för en liten tid sedan så började den gå risigt.
Den rycker när den får gå lite tungt, tex som man gör iväg på trean i en korsning, och när man varvar ur den vid c:a 4500 rpm så rycker och "bluddrar" och låter som om den bara går på tre cylindrar. Och den vill bara inte varva mer än 5000 rpm, den bara "bluddrar", plus det så börjar alla varningslampor lysa lite svagt. :???: .Och det är värst när den är varm.
Har hällt i STP Injektions-cleaner och det gav inget resultat (har nästan kört upp hela tanken med stp i) . Kollade fördelarlocket (ifall-ifall) hur det såg ut, och det såg bra ut.
Min bror har en 240 GLT (B230 E) som bara körs under helger då han är hemma (han gör lumpen).
Men för en liten tid sedan så började den gå risigt.
Den rycker när den får gå lite tungt, tex som man gör iväg på trean i en korsning, och när man varvar ur den vid c:a 4500 rpm så rycker och "bluddrar" och låter som om den bara går på tre cylindrar. Och den vill bara inte varva mer än 5000 rpm, den bara "bluddrar", plus det så börjar alla varningslampor lysa lite svagt. :???: .Och det är värst när den är varm.
Har hällt i STP Injektions-cleaner och det gav inget resultat (har nästan kört upp hela tanken med stp i) . Kollade fördelarlocket (ifall-ifall) hur det såg ut, och det såg bra ut.
Senast redigerad av 1 axelmds, redigerad totalt 0 gånger.