_David_ skrev:Min bakre torkare samt spolningen är stendöd. Har fungerat utan problem fram till denna vecka och den har aldrig stannat mitt i eller krånglat på annat vis. Vad kan detta vara? Vad jag kan se är säkringarna hela (har den en egen?).
Vad kan det vara för fel? Jag har inte rivit loss och tittat men antar att det kan vara kabelbrott? Kan jag kolla något innan jag börjar riva?
Om jag har förstått dej rätt slutade både torkare och spolning att fungera sammtidigt.
Då strömmatningen till spolarpumpen inte har något med eventuelt kabelbrott vid gångjärnen till bakluckan att göra. Så vida inte matarslangen till spolningen ligger i kläm där. Så borde spoliningen frugera.
Rätta mig om jag har fel!
1: Kontollera säkring nr. 33 att den är hel.
2: Be någon om hjälp att trycka på spolarknappen, samtidigt som du lysnar om spolarpumpen fungerar.
Den sitter ovanpå spolarvätskebehållaren framför påfyllingsröret.
Fungerar den inte, hur ser reglargen ut på spaken?
Felet kan sitta i reglargen då båda slutar att fungera sammtidigt!
Det finns även ett relä som sitter i en central ovanför pedalstället. Demotera isoleringsmattan, reläet längst upp till höger, om jag inte har fel bör det stå 204 på det.
Om dom inte slutat fungera sammtidigt finns fler felorsaker. Nämnda kabelbrott, axelen i genomföringen i rutan kan kärva, torkarmotorn, spolarpump m.m.