Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

greeeken skrev:
AndreasGLT skrev:Fick mitt instrument bytt på garanti men har för mig att killen sa att det skulle gått på 9000 + mjukvara. Iofs så stoppade han i ett instrument från en 05a och det var lite dyrare men iallafall.
Från en 05:a?
Vad har du för årsmodell på din bil??
En 02a har jag
Har kollat på en del begagnade dim, hur mycket måste överensstämma med mitt gamla dim?

Kan jag tex plocka en beg dim från en bil med annan växellåda? Motorn borde inte spela någon roll men kan tänka mig att växellådan måste vara den samma. Har själv aut och då står ju växlarna under varvräknaren, då det inte gör det på man måste jag skaffa en beg dim från en autväxlad s80. eller?
Tjena..

Jag skulle byta på min V70N 01a, till det nyare med aluringar från 06an köpte på skroten för 3000:-, men när jag kopplar in det så fungerar ingeting, det är samma koppling som det är på den andra?!..

Jag har satt ut det på Tradera, men är det någon som har tips? Måste jag ändra mjukvaran?!, mätaren har gått mindre än vad min bil har gått..

Se auktionen http://www.tradera.com/Hastighetsmatare ... n-73958855

Mvh Daniel
ja det går inte blanda hursomhelst.

Jag tror inte att AndreasGLT har en 05:as instrument i en 02:a
CarMan skrev:ja det går inte blanda hursomhelst.

Jag tror inte att AndreasGLT har en 05:as instrument i en 02:a

När började de med aluringar i v70n då?. Det kanske var tidigare. Killen på volvo sa att det var från en 05a antar att han visste vad han talade om?
Jag vet inte själv går bara på uppgifter från verkstan
CoqRouge skrev:
Jwinkler skrev: du bänder bort panelen runt mätaren, släpper på 4 torx skruvar,

Går det att bända bort panelen helt eller måste man skruva loss den? Det brukar väl vara nån "skyddpanel" ovanför skruvarna och den ska man dra loss?

Ska ge det hela ett försök imorgon, hur är det förresten att köra bilen utan programvara. Inte längre en till närmaste Bilia, men ändå?

Du ska ha ett stort tack för hjälpen hitills!

du tar ut ratten så långt det går ut och ner..sedan så sitter det tvådelad plast runt ratten, du bänder upp den ovanför nyckeln kan man säga, så du släpper den, sen är det bara bända och dra lite i sargen runt mätaren så släpper den..
jaa du kan åka till närmaste bilia eller dyligt med det "nya" inkopplat..
det där ordnar du galant.

good luck =)
S80 sargen sitter med 2 skruvar !
Hade loss kombiinstrumentet igår, ingen problem alls. Mycket riktigt 2 + 4 skruvar och ett antal plastklipps som höll fast läderskydd i ratten. Hade ut det och kollade om det glappade i kontakten. Men som sagt lätt som en plått. :wink:

Ska ge mig ut jakt efter ett nytt instrument nu eller alternativt se om jag kan få mitt trasiga lagat.

Tack för hjälpen!
Jwinkler skrev:
CoqRouge skrev:
Jwinkler skrev: du bänder bort panelen runt mätaren, släpper på 4 torx skruvar,

Går det att bända bort panelen helt eller måste man skruva loss den? Det brukar väl vara nån "skyddpanel" ovanför skruvarna och den ska man dra loss?

Ska ge det hela ett försök imorgon, hur är det förresten att köra bilen utan programvara. Inte längre en till närmaste Bilia, men ändå?

Du ska ha ett stort tack för hjälpen hitills!

du tar ut ratten så långt det går ut och ner..sedan så sitter det tvådelad plast runt ratten, du bänder upp den ovanför nyckeln kan man säga, så du släpper den, sen är det bara bända och dra lite i sargen runt mätaren så släpper den..
jaa du kan åka till närmaste bilia eller dyligt med det "nya" inkopplat..
det där ordnar du galant.

good luck =)

Har beställt ett begagnat dim nu, går den nya igång direkt efter inkoppling eller först efter mjukvaru-uppdatering?

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]