- mån 29 sep 2008, 20:10
Synd att vi som jobbar med bilarna inte har fåt den infon. Var kommer info ifrån?
Fred skrev:Mycket intresant med all kunskap & ala erkänande man kan läsa om på "nätet"-94 9000 2,3T cse skrev:Jo, det kan ju vara som du skriver, att man förlänger hållbarheten. Men det är kanske så det skulle ha gjorts redan från början, att inte satt toleranserna så smalt. Med denna programmering så kanske spjällen håller i bilvärlden sett "normalt" länge.Volvo har erkänt att spjällhusen är en komponent som ska hålla hela bilens livslängd. M.a.o så är konstruktionen inte tillräckligt bra. Det är ju bevisligen problem med resistorfilmens slitage på de första MM-spjällen och den håller inte bilens hela livslängd. En mjukvara kan ju inte minska ett fysiskt slitage! Dock kan det ju vara så att den uppdaterade konstruktionen av MM-spjällen har ett mindre slitage. Det återstår nog att se, jag antar att antalet bilar med den nya versionen inte är så jättemånga och de kanske inte har rullat så långt ännu, relativt sett.
Mvh
Mvh
/Fred
Synd att vi som jobbar med bilarna inte har fåt den infon. Var kommer info ifrån?
Bil frågor tar vi på forumet! I lämplig tråd, inte på PM
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.