Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fred
Psyko skrev:Till en 05 ska du ha denna svanhalsmicsats 30775634.
Vet du vilken jag ska ha i min 02:a också?

Mvh
/Fred
av Psyko
Fred skrev:
Psyko skrev:Till en 05 ska du ha denna svanhalsmicsats 30775634.
Vet du vilken jag ska ha i min 02:a också?

Mvh
/Fred
Till din har jag inget minne av att det finns svanhalsmic, den kom till
05 och nyare.
Däremot finns det en förbättrad mygg mic till din, den heter 30746193
Användarvisningsbild
av CarMan
men vist montera vi svanhalsar i parti o minut början när telefonerna kom !För inte tala om dom där mjukvarorna som var så stora så programet gjorde time out innan dom var nete i bilarna... Det var ju masa ljud problem i början. på 05:or så var det ju närsan inga problem alls.

I början hade v svanhalsar vi montera på nackstödet alltså inte under nackstödet. Dessa var lite slappa så dom trila ned. man fick ha dom i mjuk böj, som ett U för att det skulle funka, gjorde du den helt rak, så vred den nersig
av knicklas
Härligt med all denna svanhalskunskap, men hur är det med prisbild för denna produkt? Tyckte att installationsanvisningen var lite snålt tilltagen - finns det ingen som gjort denna manöver själv?
av Psyko
CarMan skrev:men vist montera vi svanhalsar i parti o minut början när telefonerna kom !För inte tala om dom där mjukvarorna som var så stora så programet gjorde time out innan dom var nete i bilarna... Det var ju masa ljud problem i början. på 05:or så var det ju närsan inga problem alls.

I början hade v svanhalsar vi montera på nackstödet alltså inte under nackstödet. Dessa var lite slappa så dom trila ned. man fick ha dom i mjuk böj, som ett U för att det skulle funka, gjorde du den helt rak, så vred den nersig
Jag har ett svagt minne av att vi montera svanhals även på äldre men kan inte komma på vilken.
Mjukvarorna kommer jag ihåg nu när du beskriver det :lol:

Var det kanske så att vi monterade vanliga Ericsson svanhalsar som vi klippte ihop med bilen ??
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag har bara monterat volvo orginal. Denna service lösning har funnits i TIE.
senare kom den en variant som inte var lika slapp, om det var en ersättning eller yttligare en ny vet jag inte (den kändes tämligen slapp den också)

sen så tror jag det skiljer på fast monterade telefoner & volvos integrerings sats för lösa telefoner (men är osäker på det)

jag skulle ialla fall leta i TIE efter artickennumer, nått man kan tipsa om när man är hoss återföörsäljaren för att köpa en
Användarvisningsbild
av CarMan
Alla med telefn problem rekomenderas att man först gör en mjukvaru uppdatering, då ljud kvaliten har jobbats mycke med o många nya mjukvaror har kommit.

sen om ni har problem med att första ordet motagaren säger försviner, direkt efter svar. så ligger detta problem hott tele levrantören, låna nåns simkort, för felsökning

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]