Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av knicklas
En snubbe på blocket säljer 2 st backspegelar med kromkåpor för 4000:- (nypris enligt honom 3-4000:-/st). Annonsen inkom 27 september 12:04, och rubriken är "Garagerensning". Han skickade en bild till mig, och de såg fina ut.
Användarvisningsbild
av Gizz
Har råkat ut för samma problem som lindgren84. Körde 8 mil i Torsdags kväll och var på bilprovningen i fredags och besiktade bilen. Blev godkänd med blankt papper och med avgasvärden som var perfekta. Blev väl en ca 8 mils körning i fredags. Sen stod bilen tills i måndags kväll då jag körde 8 mil igen. När jag igår kväll skulle köra och handla lite så lyste lampan direkt när bilen startade. Det var ordentligt fuktigt i luften så jag tror att det spelar in i sammanhanget. Men ingen varningstriangelslampa lyste bara motorlampan och det stod Emisioner Service erfodras i färddatorn. Vågar man testa att köra utan att läsa av felkoder?
Användarvisningsbild
av Gizz
Nu har jag kört ca 20 mil och när jag efter 10 mil ställde bilen en stund lyste inte lampan när jag körde hem. Skönt att den slocknade.

Ravenol T-IV, Mobil 3309. Eller vilken annan JWS[…]

Haldex gen 5 vibrationer

Sjukt! Jag plockade ner kardanen idag. Tyckte knu[…]

Löjliga priser XC70

@Lövet , Nej tyvärr är det vä[…]

Ah men är remmen och vattenpumpen bytt har de[…]